Az Indexnek adott interjút Gerd Walker az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja. A vállalat szakembere úgy fogalmazott a lapnak, hogy az akkumulátorok végszerelését oda telepítik, ahol az elektromos meghajtású járművek is készülnek.
„A járműipar teljes körű átalakulási folyamatban van, az Audi Hungaria pedig a globális termelési hálózatunkat tekintve is éllovasa a változások korának” – mondta az Indexnek Gerd Walker, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja. Kifejtette, hogy a belső égésű motorok szerepét fokozatosan átvevő elektromos hajtásláncok már nem pusztán a jövő hírnökei, sokkal inkább a jelenkor valóságát testesítik meg, amit hűen tükröz a győri gyárban 2018 óta előállított több mint 400 ezer elektromos erőforrás is.
“A következő nemzedék szerepét betöltő PPE-motorgeneráció sorozatgyártásának elindításával nem túlzás azt állítani, hogy a technológia új fejezetét nyitjuk, ráadásul a gyártási volumenben is hatalmasat lépünk előre” – válaszolt az Index kérdéseire a termelésért felelős igazgató, aki az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke is egyben.
„Ez a világ legnagyobb motorgyára, és akkor is az marad, amikor az autógyártás már egyet jelent az elektromobilitással” – húzta alá az Indexnek Gerd Walker.
Kitért arra, hogy a belső égésű motornak jóval nagyobb az élőmunka-igénye, egy villanyautóba viszont akár három erőforrást is beépítenek, ez a két tényező pedig kiegyenlíti egymást. Mindennek a PPE-motorok esetében először az Audi Q6, valamint a teljesen elektromos Porsche Macan modellek lesznek a haszonélvezői, majd a következő nagy dobást szélesebb körben, a Volkswagen-konszern szintjén a moduláris hajtáskoncepcióra épülő modellek, mint például a Volkswagen ID2 számára készülő hajtások lesznek. Az anyacég igazgatótanácsi tagja szerint az Audi Hungaria a lehető legjobban felkészült a jövőre.
Az Index azon felvetésére, hogy ha az Audi AG a győri telephely első 30 évében 12 milliárd eurót fektetett be, a következő 12 milliárdos beruházás vajon mennyi időn belül realizálódhat az Audi Hungaria háza táján, tekintettel arra, hogy a zöld átállás nagy beruházási intenzitású, Gerd Walker úgy fogalmazott: „A számláló tovább pörög, az invesztíciók folytatódnak a motorgyártás és a járműgyártás területén egyaránt, kiemelt fókusszal az elektromobilitáson.” Egyúttal az Audi vonatkozásában cáfolta, hogy súrlódások lennének a magyar gazdaságpolitikai döntéshozók és a német vállalat között. “Harminc éve itt vagyunk, nem véletlenül. Az együttműködés a kezdetektől fogva kitűnő, kölcsönös bizalmon alapul a viszonyunk. Nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogyan fogadtak, és ahogy ma is kezelnek minket, ennek eredményeként Magyarország együtt fejlődik az Audival” – fogalmazott az interjúban.
Gerd Walkert az Index az akkumulátorokról is kérdezte. „A máshol készülő akkumulátorok végszerelését legtöbbször oda vagy annak közelébe telepítjük, ahol a járművek is készülnek. A logisztikai költségek optimalizálása és a fenntarthatósági szempontok miatt ez a logikus lépés, legfeljebb az akkumulátorcellákat szállítjuk az egyes telephelyekre” – tette egyértelművé álláspontját az Audi AG felső vezetője. Oliver Blume, a Volkswagen-konszern vezérigazgatója november 1-jén Prágában egyébként úgy fogalmazott:
Tekintettel a csak akkumulátorral üzemelő elektromos autók piacának lassú felfutására, a Volkswagen egyelőre nem tervezi újabb akkumulátorgyártó telephely megnyitását – idézte fel az Index.
A magyarországi érdekeltség jövőjével kapcsolatban a következőket mondta Gerd Walker: „Az Audi Hungaria a járműgyártás területén is nagyon fontos szerepet tölt be a konszernben. Győrben készülnek az Audi Q3 modellek, és a Cupra Terramar jövőbeni gyártásával ez lesz az első Audi-gyártótelephely, ahol más konszernmárka modellje is készül. A motorgyártással együtt az Audi Hungaria egy nagyon jól felkészült telephely. A távolabbi jövőre vonatkozóan elmondhatom, hogy az évtized végétől minden Audi-telephelyen legalább egy elektromos autót gyártunk majd.”
„Vonzó munkáltatók vagyunk, ezt a különböző felmérések is rendszeresen visszaigazolják. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy olyan környezetet teremtsünk, amelyben a munkatársaink jól érzik magukat, de tudnak fejlődni is, továbbképezni magukat. Ez utóbbi különösen fontos annak fényében, hogy a dolgozók egy része előtt új területeket jelöl ki az átalakulás” – bocsátotta előre az Indexnek az igazgatótanácsi tag, aki szerint lehet és kell is támaszkodni az ipari-egyetemi kapcsolatokra, az Audi Hungaria kiemelt partnere e téren a győri Széchenyi István Egyetem.
Forrás: Index