Donaukurier: Ezüstlakodalom Győrben
Terjedelmes cikk jelent meg városunkról és az Audiról a Donaukurier című bajor napilapban, Ezüstlakodalom Győrben címmel. Verena Belzer írásában megszólal Achim Heinfling, a győri Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, Czechmeister Mónika kommunikációs vezető és Borkai Zsolt, a megyeszékhely polgármestere is.
„Huszonöt éve létezik az Audi-gyár Magyarországon”, „Idén kezdődik a Q3 modell gyártása” – a cím mellett a cikk két alcíme is jelzi, hogy az Audi huszonöt éves magyarországi története áll a fókuszban.
„Az út a csak motorokat beszállító cégtől a teljes értékű gyártóbázisig és a dizájnikonnak számító Audi TT hazájáig: huszonöt éve jött létre az Audi Magyarország. Idő az ünneplésre, egyúttal alkalom a vissza- és kitekintésre” – írja kolléganőnk az ingolstadti regionális napilap cikkében.
Amikor Czechmeister Mónika huszonöt évvel ezelőtt megkezdte munkáját az Audi Hungariánál, még minden kicsit másmilyen volt. Mindenekelőtt kisebb. Az ingolstadti autógyártó leányvállalata, amely mindössze hétszáz munkatárssal kezdte meg működését, gyors fejlődésnek indult. „Kicsi, kifinomult gyártóüzem” – emlékezik vissza Achim Heinfling is. Múlt év októbere óta ő az új vezető az Audi Magyarországnál. „Az itteni fejlődés minden várakozást messze felülmúlt. Huszonöt év alatt itt összesen körülbelül nyolcmilliárd eurós beruházásra került sor” – olvasható a cikkben.
Felidézi, hogy Czechmeister Mónika a külső kommunikáció vezetőjeként egyike a 12.300 munkatársnak – és az Audi Magyarországot a kezdetektől fogva testközelből kísérte figyelemmel. Az anyakonszern választása 180 lehetséges helyszín közül esett Győrre – a döntés arról, hogy az autógyártó a szülővárosában épít gyárat. „Nagyszerű érzés volt minden munkatárs számára, hogy nemcsak magyar kezekre volt szükség, hanem a magyar szellemre is” – nyilatkozta a lapnak Czechmeister Mónika. A munkatársak nagymértékben azonosulnak a vállalattal – a gyár pedig a tervek szerint tovább bővül. Már 2017-ben közel hatszáz új munkatársat vettek fel, idén pedig újra több száz emberrel bővül a létszám. Ezen a téren az Audi hasonló problémákkal szembesül, mint az ingolstadtiak: nehezen lehet szakembereket találni – az országban kvázi teljes a foglalkoztatottság – írja a Donaukurier.
Az idő nagy kihívásai, az elektromobilitás és a digitalizáció bizonyosan nem állnak meg Magyarország határainál sem. „Ezekre azonban a lehető legjobban fel vagyunk készülve” – hangsúlyozza Achim Heinfling. A vezető abból indul ki, hogy minden fordulat ellenére, a magyarországi foglalkoztatási arány megmaradhat. „A jövőre vonatkozó cselekvési és átalakulási terv elkészült. A lehető legnagyobb mértékben hozzá kívánunk járulni ahhoz, hogy a vállalatcsoport jövője sikeresen alakuljon. Kisebb vállalatként megfelelően gyorsan és agilisan is tudunk reagálni a kihívásokra.”
A vállalat és a magyar kormány közötti gazdasági kapcsolatokat Heinfling kiválónak írja le. „Az illetékesek nyitottak arra, hogy meghallgassák a gondjainkat” – számol be benyomásairól. Az, hogy a magyar–német vagy a magyar–európai kapcsolatok közben néha recsegnek-ropognak, nem terheli meg az együttműködést, mondja el Heinfling. Arról, hogy mennyire büszke Magyarország arra, hogy az Audi immár huszonöt éve fenntartja telephelyét az országban, Győr polgármestere, Borkai Zsolt és a magyar külgazdasági miniszter, Szijjártó Péter is tanúskodik. Mindketten az elismerés hangján szólnak az Audiról annak kapcsán, hogy az autógyártáson kívül is aktív kötelezettségeket vállal – a kutatás és az oktatás területétől kezdve a művészet, a kultúra és a sport támogatásáig. „A jövő Győrben épül” – olvasható a győri női kézilabdacsapat mezén, amelynek fő szponzora az Audi. Achim Heinfling ezt számokkal így fejezi ki: a tervek szerint 2025-re a Győrben gyártott elektromos motorok aránya eléri a 25 százalékot – fogalmaz a bajor napilap.
Szerző: Koloszár Tamás
Fotó: AUDI