Győr+
2018.07.20. 14:27

Így nyaralnak a győri balerinák! – FOTÓK!

Egy újabb sikerekben gazdag évad van a Győri Balett mögött, így a társulat tagjai méltán élvezhetik megérdemelt pihenésüket a nyári szünetben. Na de, hogyan telik a táncművészek vakációja? Négy gyönyörű balerinát kérdeztünk.

Elsöprő hazai sikerek, felejthetetlen külföldi fellépések, díjak, kitüntetések – így lehetne röviden összefoglalni a Győri Balett elmúlt évadját. A társulat megdolgozott a sikerekért, ezért mindenkire jócskán ráfér a pihenés. A Győr Plusz most négy csinos, tehetséges balerinát kérdezett arról, hogyan töltik a szünidőt, mivel töltődnek fel, hogy néhány hét múlva újult erővel vágjanak neki a következő szezonnak.

Kőhalmi-Kara Zsuzsanna és családja

Kőhalmi-Kara Zsuzsanna immáron a 26. évadját fejezte be a csapatnál, a Győri Balett által alapított Gombos-iskola balett tagozatának legelső évfolyamától összefonódott az élete a társulat történetével. Nem véletlenül kapta meg 2018-ban a Magyar Arany Érdemkeresztet. „Nagyszerű előadások voltak idén is, hatalmas közönségsikerekkel. Ilyen például A skarlát betű, a Romance, a Rómeó és Júlia, vagy éppen a Carmina Burana, melyek rengeteg koreográfus-asszisztensi munkát adtak, de említhetném a Diótörőt, melyben spicc cipőt is húztam az Arénák színpadán” – értékelte az elmúlt időszakot a Győri Balett egyik oszlopos tagja. Kőhalmi-Kara Zsuzsannának természetesen a családjára is jutott ideje, nyáron pedig különösen ügyel arra, hogy sokat legyen együtt férjével és gyermekeivel. „Júniusban amíg dolgoztunk, a gyerekek táborokban voltak. A férjem sajnos még most is dolgozik, alig várjuk, hogy ő is kivegye a szabadságát, de mi a gyerekekkel nem unatkozunk, hiszen hétköznaponként csillagtúraszerűen kirándulunk. Voltunk Lipóton, a Bakonyban, Budapesten, de nagyon szeretjük a kalandparkokat is. Hétvégén pedig már apával kiegészülve közösen indulunk a Balatonra vagy a csodálatos Szigetközbe” – árulta el a magántáncos, aki hozzátette, hogy tartogat még utazást a nyár, hiszen augusztusban tervben van egy tengerparti, horvátországi nyaralás.

Gyurmánczi Diána és kislánya, Panka

A tengerpartot választotta idén Gyurmánczi Diána is. Dia gyönyörű kislányával Pankával már felfedezte a török riviérát, de hamarosan újra világot látnak, hiszen indulnak Horvátországba. „Az egész nyári szünetben azt élvezem a legjobban, hogy sokat lehetek a kislányommal! Minden napunk tele van élményekkel, hisz most fedezi fel a világot. Csodálatos volt megmutatni neki a tengert és a hullámokat, s bár Panka meg sem áll egész nap, azért sikerült feltöltődnöm” – nyilatkozta a Győr Plusznak a mindig mosolygós balerina.

Ströck Barbara és fia a Balatonon

„A nyaralás az aktív pihenésről szól” – vallja Ströck Barbara. A kétgyermekes anyuka – aki nem mellesleg a Győri Balett elbűvölő magántáncosa – azonban még tanít egy kicsit a kiruccanás előtt, Barbi ugyanis a Tartalmas Táborban színesíti a tehetséges fiatalok mindennapjait. Ha azonban vége a tábornak, akkor indulás a Balatonra, a táncos saját bevallása szerint ugyanis a magyar tenger egyszerűen megunhatatlan. „Volt már egy néhány napos előnyaralásunk a családdal, Csopakot és Tihanyt jártuk be. De visszatérünk, hisz a Balaton örök szerelem! Augusztus elején a Magas-Tátrába készülünk nagy baráti társasággal. Terveink szerint együtt fogunk néhány kiszemelt csúcsot megmászni, talán még hó is lesz. A férjemmel és a gyermekeimmel általában az aktív kikapcsolódást választjuk egy nyaralás során. A semmittevős pihenést hamar meg szoktuk unni, így a Balatonra is mindig viszünk bicikliket és azzal járjuk be a környéket” – tette hozzá Barbara.

Karácsonyi emlék, Szendrei Gerogina és szülei

Az évadban egymást érik a fellépések, így nem csoda, ha a táncművészek a nyári hónapokban igyekeznek minél több időt a családjukkal tölteni. Különösen igaz ez azokra, akiknek távol, akár több száz kilométerre élnek szeretteik. Szendrei Georgina is hamarosan nyakába veszi kis hazánkat, hiszen szülei a Szabolcs megyei Mándokon élnek. „Az elmúlt két hétben édesapám látogatott meg Győrben, rengeteg időt töltöttünk együtt, minden nap meglepett valami finomsággal” – kezdi beszélgetésünket a balettművész, majd hozzáteszi, természetesen ő is készül haza szülővárosába, hiszen karácsonykor volt otthon utoljára. „Nagyon várom, hogy újra lássam az anyukámat és a nagymamámat, azt már megígérték, hogy a kedvenceimet biztosan megfőzik. Rettenetesen hiányoznak már, így igazi energiabomba lesz, ha találkozhatom velük” – tette hozzá Georgina. Mielőtt azonban Mándokra látogatna, egy hétre Bécsbe utazik a balerina. Hogy miért? Természetesen a Győr Plusznak ezt is elárulta. „Az osztrák fővárosban él egy elismert balettmesternő Téry Evelin, aki gyerekkorom óta végigkíséri az utamat. Gyakorlatilag úgy tekint rám, mintha a saját lánya lennék. Meghívott vakációzni, én pedig nagy örömmel igent mondtam.” És, hogy a jövőről is érdeklődjünk, nem maradhatott el a következő évadra vonatkozó kérdésünk sem. „Izgatottan várom az évadot egyrészt az új darabunk, másrészt a már meglévő produkciók miatt. Utóbbi kapcsán nehéz lenne egyet is kiemelni, de talán a PianoPlays áll közel a szívemhez, hiszen Velekei László mérhetetlen intelligenciájával egy újabb sikerdarabot teremtett, amit öröm táncolni” – fogalmazott a Győri Balett magántáncosa.

A Győr Plusz oldalán a következő napokban Matuza Adriennről is olvashatnak, az azonban maradjon egyelőre meglepetés, hogy mi lesz beszélgetésünk apropója.