Debrecenben, majd további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, amelyet a Messer által előállított hidrogén hajt. A töltés mobil berendezéssel történik, de igény esetén a társaság telepít fix, nagynyomású hidrogéntöltő kutakat is.
A Világgazdaság cikke szerint a hidrogénbusz több magyar várost is megjár egy év alatt: először Debrecenben tesztelik, majd Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen és Győrben lehet majd kipróbálni – minden városban kétszer négy héten keresztül.
A Solaris hidrogénbuszt a Messer Hungarogáz látja el üzemanyaggal a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. kísérleti programjában.
A jármű Debrecenben több útvonalon is közlekedik az erről kiadott közlemény szerint, majd fél év múlva újabb négy hétre visszatér. Az utasok díjmentesen próbálhatják ki a helyi légszennyezéstől mentesen és nagyon csekély zajkibocsátással üzemelő buszt. A 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú Solaris Urbino 12 electric H2 február 1-jéig közlekedik a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. menetrend szerinti vonalain. Hidrogén-üzemanyagcellája elektromos áramot termel, amely a jármű villanymotorját hajtja.
A busz csupán vízpárát bocsát ki, amely az üzemanyagcellában lezajló hidrogén-oxigén reakció végterméke. A mintaprojekt során 200 kilométeres napi futásra alakították ki az ellátási rendszerét, ez a városi közösségi közlekedésben való teszteléshez messzemenően elegendő.