Két gyanútlan győri hölgyet egy-egy magát banki ügyintézőnek kiadó nő hívott fel, és arról tájékoztatták őket, hogy a számlájukon gyanús tranzakciót és vírust észleltek.
Ezután rávették a sértetteket az AnyDesk alkalmazás telepítésére. Az elkövetők a csatlakozó kóddal teljes hozzáférést szereztek áldozataik telefonjához és azon keresztül a bankszámlákhoz, így az egyik hölgytől közel 6 millió, a másiktól közel 2,5 millió forintot utaltak el egy idegen számlára.
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának tanácsai:
- Ne adja meg bankkártya- vagy online banki adatait, és ne küldjön másolatot okmányairól! A banknak elég a név, a születési hely és idő, esetleg a lakcím. Az azonosításhoz nem kell sem a bankszámla, sem pedig a kártya számának megadása.
- Amennyiben rosszat sejt, kérdezzen rá az „ügyintézőnél” egy korábbi tranzakcióra, hiszen ha tényleg a bank munkatársával beszél, akkor neki látnia kell az adatsorban, és tud majd válaszolni rá!
- A legkisebb kétség esetén is szakítsa meg a hívást, és a bankkártyája hátoldalán található hivatalos telefonszámon ellenőrizze a tájékoztatás valóságtartalmát! Ezen a számon, ha szükséges, a számlájához és a bankkártyájához kapcsolódó tranzakciókat is azonnal letilthatja.
- Ne töltsön le semmilyen programot egy „telefonos ügyintéző” javaslatára!
Az online térben elkövetett csalások megelőzéséről további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.
Forrás: police.hu