Egymilliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít Magyarország Kormánya a hazai Tourinform irodák infrastrukturális és szolgáltatásfejlesztésére. Az országszerte mintegy 90 irodát érintő pályázatra május 15-től jelentkezhetnek a Tourinformok fenntartói.
A támogatás a második eleme a kormány által áprilisban indított, a turizmus fejlesztését és versenyképességének erősítését célzó, három pillérből álló, 15 milliárd forint keretösszegű ágazati támogatási konstrukciónak – írja az MTÜ.
Évente mintegy 2 millió vendégmegkeresést kezelnek a hazai Tourinform irodák, amelyek amellett, hogy információval szolgálnak a vendégek számára, különböző szolgáltatásokat nyújtanak, valamint kiemelt szerepet játszanak a lokális turizmusszervezésben is. A közel 90 irodás hálózat így amellett, hogy az ország- és desztinációimázs fontos építőeleme, a hazai turisztikai intézményrendszer meghatározó szereplője és támogatója is.
A Tourinformok fejlesztését már az elmúlt években elkezdte a Magyar Turisztikai Ügynökség, eddig összesen 32 iroda újulhatott meg, mintegy 670 millió forint értékben, ez a munka folytatódhat most a kormány 1 milliárd forintos támogatásának köszönhetően. A pályázaton a Tourinform névhasználati szerződéssel rendelkező irodák fenntartói indulhatnak, az elnyert támogatásokat pedig a Tourinformok, vagy azok információs pontjainak infrastrukturális fejlesztésére, az irodák költözéséhez kapcsolódó fejlesztésekre, továbbá eszközbeszerzésre és szolgáltatásbővítésre használhatják fel.
Azok az irodák, amelyek korábban nem részesültek támogatásban belsőépítészeti, épületgépészeti, energetikai felújításokra pályázhatnak, valamint megújíthatják irodai környezetüket, akadálymentesített fogadótereket, munkaállomásokat alakíthatnak ki. A Program „A” komponense várhatóan 20-25 iroda megújulását segítheti, irodánként 35 millió forint támogatásból.
A korábbi években megújult és egységes arculattal rendelkező Tourinformok közül 10-15 iroda nyerhet pályázónként 10 millió forint támogatást „B” komponens keretében. Ez a pályázat a személyes látogatóforgalom, valamint az e-mail-es és telefonos ügyfélkezelések számának emelését támogatja. Ezek az irodák az elnyert összeget új szolgáltatások bevezetésére is fordíthatják, illetve olyan szolgáltatások kialakítására, amely a területen működő turisztikai szolgáltatókkal való kapcsolat élénkítését és a térségi keresztpromóciót segíti.