Leállt a Wizz Air informatikai rendszere is, gondok vannak a budapesti repülőtéren

Szigeti Sándor Fotó: Pixabay
2024.07.19. 11:24

Globális informatikai problémák miatt más társaságokhoz hasonlóan a magyar Wizz Air diszkont repülőtársaság informatikai rendszere is leállt, a Budapest Airporton pedig nem működik az utasfelvételi rendszer. Egyre nagyobb a káosz.

A Wizz Air figyelmeztette utasait, hogy a mai napon legalább 3 órával a járatuk indulása előtt érkezzenek meg a reptérre. Az utazómajom.hu eközben arról ír, hogy leállt a cég informatikai rendszere.

A Wizz Air tájékoztatása szerint a többi légitársasághoz hasonlóan rendkívüli technikai kihívással találták magukat szemben nemzetközi informatikai partnerük rendszerének leállása után. Az MTI-hez eljuttatott közleményükben azt írták: “az informatikai rendszer kiesése miatt előfordulhat, hogy a Wizz Air utasai fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán”.

Azt is közölték, hogy nem elérhető a Wizz Air weboldala és mobilalkalmazása, a foglalási rendszer, az online utasfelvétel és a beszállókártya kiadása, az új foglalások és meglévő foglalások módosítása, de még a kapcsolattartó és ügyfélszolgálati központok sem.

A Ferihegyi repülőtér pénteken délután (Fotó: olvasó)

Hozzátették: az üzemszünet ideje alatt minden utas számára ingyenes a repülőtéri utasfelvétel. A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy legalább 3 órával a tervezett indulás előtt érkezzenek meg a repülőtérre, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre az utasfelvétel és a biztonsági ellenőrzés elvégzésére.

Amint arról nem sokkal ezelőtt beszámoltunk, ismeretlen eredetű globális informatikai probléma bénítja meg a fél világot ezekben az órákban.

Közben közleményt adott ki a Budapest Airport is. Azt írják, hogy a budapesti repülőtéren leállt az utasfelvételi rendszer.

Közleményük szerint a globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti.

 A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, ha rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást, vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A terminálra lépjenek be, és menjenek az utasbiztonsági ellenőrzéséhez. A további torlódások elkerülése érdekében azt is kérik, hogy az utasok kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe.