Győrben, a kezdőponti oldalon, a 04–05. számú vágányok között történt az eset, a helyszínen vasútfotósok tartózkodtak, a rendőrséget értesítették. – írja az iho.hu.
Győr kiemelt állomáson négy térvilágítási körzetet alakítottak ki; a személypályaudvar (peron és utasterek) megvilágítását is kapcsolóóra által vezérelt automata kapcsolók szabályozzák. A világítótesteket térvilágítási oszlopokon helyezik el – utóbbiak kialakítása, magassága, szerkezete attól függ, hogy előrendező-, rendező, vagy személypályaudvaron vannak-e felállítva. A vonatkozó műszaki előírások szellemében vasútvilágítási célokra hat méternél alacsonyabb fénypontmagasságú oszlop nem tervezhető. Nyitott peronoknál hat és fél méternél nagyobb fénypontmagasság csak akkor engedélyezhető, ha a világítótesteket biztonsággal lehet karbantartani. Fényvetőtornyok legfeljebb 25 méter fénypontmagasságig tervezhetők.
Az alábbi eset augusztus 10-án szombaton történt: a 04–05. vágányok közötti térvilágítási oszlop megrongálódott – a helyszínen két fiatalember tartózkodott, akik elmondásuk szerint vonatokat fotóztak, és közben nekitámaszkodtak az oszlopnak, az pedig kidőlt. A vasút a rendőrséget értesítette, a vonatközlekedésben nem történt fennakadás.
Forrás és fotó: iho.hu
Fotó: térvilágító a győri 04. vágány peronján, Vörös Attila illusztrációja