A pedagógusok és a szülök között kommunikáció megkönnyítésére fejlesztett rendszert évek óta használják az általános iskolákban és a középfokú oktatási intézményekben, a 2024/25-ös tanévtől azonban már az óvodákban is kötelező lesz.
„Az oviKRÉTA rendszer célja, hogy az óvodák gyermekekkel és alkalmazottakkal kapcsolatos adminisztratív feladataihoz informatikai támogatást nyújtson. Innovatív megoldásokat nyújt egy felhasználóbarát felületen keresztül, ahol az óvodai tevékenységeket egy rendszerben kezelhetjük. Biztonságos adattárolást és adatmentést biztosít egy központi adatbázisból, a rendszer webes felületen keresztül internetkapcsolattal bármikor/bárhonnan elérhető. A felhasználók részére megfelelő jogosultsággal egy gyermek, csoport története egyben, egy helyen látható és kezelhető” – írja a rendszer tudásbázisa.
A 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet alapján a pedagógusok értékelésének adminisztrációját is már ezen a felületen végzik.
A szülőknek legfontosabb információ, hogy az intézménytől kapják meg a belépéshez szükséges kódokat, amellyel nyomon tudják követni a gyermekük fejlődését, a lefgontosabb változás azonban, hogy a rendszert összekötik a háziorvosokkal is. Az új szabályok szerint a gyermek hiányzásának kezdő napját akkor is jelezni kell a házirovos felé, ha ő azon a napon nem kezdi meg a kezelést, ugyanis a zárt rendszerben visszamenőleg nem biztosítanak lehetőséget az igazolások kiállítására. A gyermek távolmaradását a gyermekorvos a KRÉTA adatbázisában rögzíti.
Az informatikai rendszerek összekötése már megtörtént, a zökkenőmentes átállás érdekében a háziorvosok arra kérik a szülőket, hogy ellenőrizzék gyermekeik adatait. A doktorok ebbe a zárt rendszerbe töltik fel az igazolásokat, azonban ha nem található a gyermek felületén az igazolás, azt jelezni kell a gyermekorvos és az iskola felé is – ez utóbbi elvégzi az adatellenőrzést.