Új fejezet az Audi történetében

Legurult az első Cupra Terramar a győri gyártósorról

Kárpát Zsolt Fotó: Marcali Gábor
2024.09.20. 14:03

Hivatalosan is elkezdődött a spanyol CUPRA márka új modelljének sorozatgyártása az Audi Hungarianál.  Az autóipari vállalat Győrben először gyártja egy testvérmárka modelljét.

A Cupra Terramar barcelonai világpremierje után Győrben folytatódott a vadonatúj modell sikertörténete. Az Audi Hungarianál péntek délelőtt már sorozatgyártásban készült el az első Cupra Terramar.

„Az Audi Hungaria magasan képzett munkatársai évente több mint 170 000 autót készítenek Győrből a világnak. Vállalatunk 31 éves története alatt eddig kizárólag Audi modellek gördültek le gyártósorainkról, de a mai fontos nap, hiszen mától mi vagyunk az első olyan Audi gyár, ahol egy testvérmárka járműve is készül. Több mint 12 000 munkatársunkkal együtt felkészültünk a jövőre” – emelte ki Michael Breme, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke.

Michael Breme

A Cupra jelenleg az egyik leggyorsabban fejlődő autómárka a világon. Az elmúlt években már több mint 700 ezer darabot értékesítettek különböző modelljeikből. A márka küldetése, hogy a következő nemzedék igényeinek feleljenek meg.

„A mai mérföldkővel a CUPRA fontos lépést tesz a márka fejlődésének útján. A CUPRA Terramar-ral nemcsak termékportfóliónkat bővítjük, hanem egyúttal segítjük márkánk növekedését azáltal, hogy a CUPRA gondolkodásmódot új ügyfelekhez és új, növekvő szegmensekhez juttatjuk el, anélkül, hogy elveszítenénk lázadó és kihívó szellemiségünket” – mondta Wayne Griffith a Cupra igazgatója.

„Nehéz időszakban kell sikeresnek lennie az Audi győri gyárának is, és pontosan ezért van nagy jelentősége annak, hogy egy új modell gyártásával bővül a paletta. – erről már Joó István a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója beszélt. Hozzátette a magas teljesítmény, innováció és erő nem csak a CUPRA védjegyei, hanem a magyar járműgyártás legfontosabb jellemzői.

Az Audi és CUPRA modelleket ugyanabba a termelési rendszerbe integrálták, szorosan együttműködve a gyártástervezéssel és fejlesztéssel. Az ellátási lánc csapatai arra törekedtek, hogy a költséghatékonyságot figyelembe véve a gyárhoz a lehető legközelebbi helyszínről biztosítsák a termékgyártáshoz szükséges alkatrészeket. Ez nemcsak a szállítási költségeket, hanem a szén-dioxid kibocsátást is csökkenti.

Galéria: Marcali Gábor

Galéria: O. Jakócs Péter

Televíziós szerkesztő: Kárpát Zsolt

Kapcsolódó témák: #Audi Hungaria | #Cupra | #Győr |