A legkevésbé sem a legújabb kor hóbortja a kutyák öltöztetése, hiszen onnantól kezdve, hogy az ókori Egyiptomban felkerült az akkor még vadászati céllal tartott háziállatra az első nyakörv, elindult a divatlavina.
Akkoriban azonban még nem gyártottak a legnagyobb világmárkák megfizethetetlen darabokat, és a kabátkák is inkább védelmi funkciót láttak el, ennek ellenére a társadalmi státuszt a háziállatokon keresztül is közvetítették a világ felé.
A legfinomabb kelmékben járt XI. Lajos francia király agara: a skarlátvörös bársonygallérjára gyöngyöket és rubint is varrtak. Cseppet sem meglepő, hogy az első úri darabok a divat fővárosában, Párizsban jelentek meg, a kutyadivat a 19. századtól kezdve pedig egy folyamatosan fejlődő, igencsak jól jövedelmező iparággá nőtte ki magát. Ezeket a hullámokat már korunk fast fashion-gyártói is lovagolják, jóval silányabb minőségben, de annál nagyobb mennyiségben készítik a kedvencek öltözeteit.
A kistestű ebek ruhatárának összeállításánál nem árt törekedni a funkcióra: az eső és hideg elleni védelem meg kellene, hogy előzze a divatot, hiszen a lakásban tartott, rövid szőrű kutyusok a téli séták alkalmával könnyen megfáznak.
Az idei trendek a luxus ruhadarabok helyett már a fenntarthatóságot helyezik előtérbe a környezetbarát anyagok felhasználásával. Az organikus pamutból és újrahasznosított anyagokból készült ruhák és pórázok egyre nagyobb teret hódítanak, és a gazdi ezeket a darabokat is alakíthatja a saját ízléséhez. Az alap pulóverek ára egy tacskó méretű ebnél 3-4 ezer forinttól indul, de a webáruházak kínálatában megtalálhatóak a vizsla méretű kutyusok öltözékei is, amiért már – anyagtól függően – 25-30 ezer forintot is elkérnek. Továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek a kutya nevével ellátott kiegészítők, a legmerészebbek pedig a saját gardróbjukhoz, vagy éppen egy ünnepkörhöz igazíthatják a kedvenceik darabjait – ennek már csak a képzelet és a pénztárca szab határt.