Január végén útnak indult az internet egyik legújabb őrülete, a Dolly Parton nevével fémjelzett kihívás.
Az amerikai country zene királynője korát meghazudtoló módon napi szinten jelen van a virtuális közösségi platformokon, ismeri és tudja melyik mire való. Ezt is bizonyítja a január 21-én közzé tett képe, amelyen a manapság legtöbbet használt közösségi felületek profilképeiből készített egy montázst. Az összeállításhoz a következő felirat társult: „Találj egy olyan nőt, aki mindet tudja.”
A kép felhívja a figyelmet arra, hogy mennyire más arcunkat is mutatjuk attól függően, hogy mi a célunk vele. Ha a másik oldalról nézzük, akkor rávilágít az emberek sokszínűségére és teret ad a kreativitásnak, amelyet a hasonló trendek kedvelői kiélhetnek az újraalkotás során.
A Linkedinre – ami egy nemzetközi álláskereső portál – olyan képet teszünk fel, amit az önéletrajzunk mellé csatolnánk, és amivel meggyőzhetjük a leendő munkaadónkat, hogy minket válasszon. Facebook profilképnek nagy eséllyel egy olyan fajta fotót választunk, amely a mindennapi arcunkat hivatott mutatni. Az Instagramon viszont mindent túltolunk, minél menőbbek, szebbek, tökéletesebbnek akarunk látszani, filterek és beállított pózok nélkül itt nincs jó kép. És végül a Tinder, ahol ha párt szeretnénk találni kívánatosnak kell mutatkozunk.
Az internetes kihívások lényege, hogy a fénykép mellett megjelölik azokat, akiktől ugyanebben a témában várják a tartalmat, Dolly viszont nem tett ilyet, montázsa olyan népszerűre sikerült, hogy önmagától vált kihívássá, világszerte elkezdték azt másolni. Köszönhetően az énekesnő Instagram követőinek – akik 2,9 millióan vannak -, rengeteg emberhez eljutott a kép, így világsztárok is beszálltak a chellenge-be. Készített hasonlót például Mr. Bean, Arnold Schwarzenegger, Silvester Stallone, Mark Hamill, Jack Black, Will Smith és még sorolhatnánk. A híres filmes páros Bud Spencer és Terence Hill rajondói oldalain is megjelent a vicces összeállítás.
A kihívás ott kezd érdekessé válni, ahol nem csak magánemberek, hanem hivatalos szervezetek is beszálltak a játékba, sőt, készültek állatokról és tárgyakról is hasonló összeállítások.
Magyarországot is kezdi elérni az őrület: A BKK, a Magyar közútkezelő, és a Rendőrség is posztolt hasonlókat. Érdemes megfigyelni milyen képekkel illusztrálják a nem magánszemélyek a párkereső alkalmazás profilképeit.
Győrben a Rómer-múzeum hirdeti közelgő kiállítását a kihívásban való részvétellel, valamint a Füles Bástya több állata is beszállt egy-egy fotó erejéig a mókába. Ezen kívül cégek és magánszemélyek is készítettek hasonló összeállítást reklám, vagy csak puszta szórakoztatás céljából.
Aki kíváncsi több ilyen montázsra is nincs más dolga, mint beírni a Facebook vagy az Instagram keresőjébe a hashtaggel ellátott keresőszót: #dollypartonchallenge