Alapjaiban újratervezett konstrukcióval és minden eddiginél több teszteléssel készül az idei versenyszezonra az Arrabona Racing Team – derült ki a győri Széchenyi-egyetem hallgatói csapatának rendezvényén. Az ART_07 névre keresztelt új autó elődjéhez képest másfél másodpercet gyorsult a szimulált köridők szerint, amely a szűk elit közelébe, azaz a világ legjobb ötven csapata közé repítheti a gárdát a nyár folyamán.
„Szintet léptetek”, „hatalmas ugrás előre”, „ez az első topligás autótok” – nem fukarkodtak a dicsérő jelzőkkel a közönség tagjai az Arrabona Racing Team szokásos éves Design Freeze rendezvényén, a Menedzsment Campus nagytermében. Olyan elismert szakemberek is gratuláltak a csapatnak, mint dr. Hanula Barna, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja, illetve dr. Feszty Dániel, a Járműfejlesztési Tanszék vezetője, akik mindketten mérföldkőnek nevezték az ART_07-es modellt.
De minek is szól ez az elismerés? Vegyük sorra azokat a komponenseket, amelyek ennyire magával ragadták a megjelenteket!
Kezdjük rögtön a leglátványosabbal, magával a Design Freeze rendezvénnyel. Az ugyanis egyből szemet szúrhatott mindenkinek, hogy milyen színvonalas külsőségek között zajlik az esemény. Minden olyan volt, ahogy a nagykönyvben meg van írva: angol nyelvű prezentáció, élő videós közvetítés, a csapat logóját viselő ajándéktárgyak és bőséges catering, mintha csak egy konferencián lennénk. Professzionális hatást keltett, és az is volt.
„Tudatosan fektettünk ennyi energiát ebbe a rendezvénybe, szerettük volna, ha ezen a téren is felzárkózunk a top színvonalhoz” – mondta Gudra Gábriel csapatvezető, akit arról kérdeztünk, mekkora kihívás volt számukra angolul tartani az előadást.
„Sok magyarul nem beszélő vendégünk volt a rendezvényen, így nem is nagyon volt más lehetőségünk, mint angolul beszélni. Emellett jó gyakorlás volt számunkra, kicsit kilökött a komfortzónából minket, hiszen a versenyeken is angolul kell prezentálnunk a bíráknak. Harmadrészt nyitottunk a világ felé, így most már bárki megtekintheti, mire készülünk” – mondta a menedzser.
Természetesen a formaságok sokat hozzátettek a pozitív összképhez, de pusztán egy igényes rendezvény még nem ejtené ámulatba a közönséget. Ehhez kellett az is, hogy a közönség lássa, a csapatnál uralkodó menedzsment szemlélet is a profikat idézi. Mit jelent ez? Még nagyobb hangsúlyt fektettek a fő célok meghatározására, így mindenki tudta, miért dolgozik. Ez az eredményorientált megközelítés az utóbbi másfél évben nagy sikerekhez vezetett, de a nyilvánosság most hallhatott róla ilyen kristálytiszta formában először.
„Nemcsak az autó változik a 2020-as évben, hanem az is, ahogy működünk” – mutatott rá Gábriel. „Szerettünk volna egy olyan fő célt megalkotni, amit mindenki a magáénak érezhet, ami keretet ad a munkának. Azt szerettük volna elérni, hogy ha valaki megkérdezi a csapattagokat, miért csinálod, akkor ez ugorjon be neki. Ugyanis ha egy csapattag nem tudja, miért dolgozik, akkor nem lesz kellő motivációja sem a célok eléréséhez” – szögezte le a csapatvezető.
Annak, hogy az autó június helyett már április közepén üzemkész lesz, felmérhetetlen jelentősége van, ugyanis ennek következtében jelentősen megnő a tesztelésre fordítható idő. A csapatvezető azt mondta, már az előző szezon előtt is sokat mentek a pilóták, de a mostanra kitűzött 500 levezetett kilométer abszolút rekord lehet a csapat hétéves fennállása során.
Kicsit térjünk vissza ahhoz a bizonyos nagy, mindenkit megmozgató célhoz, amely ennyire feltüzelte a csapatot. Mi is volt ez?
„Az Arrabona Racing team víziója, hogy bekerüljünk a világranglista első ötven helyezettje közé. Ez a mutató a legjobb indikátora a csapat egész éves teljesítményének, ezért idén mindent ennek rendeltünk alá” – deklarálta az ambíciózus célt Tari Csaba, a csapat konstrukciós vezetője.
„Ahhoz, hogy elérjük az álmunkat, jól kell szerepelnünk a német versenyen. Ennek érdekében szimuláltunk egy kört a hockenheimi pályán és addig-addig változtattuk a paramétereket, míg a tavalyi körünknél másfél másodperccel gyorsabb köridőt nem produkáltunk” – fejtette ki, majd egy ábrán be is mutatta, hogy számításaik szerint ez a javulás minek köszönhető.
„Sokkal nagyobb a különbség az ART_06 és az ART_07 között, mint az ART_05 és ART_06 között. Tavaly nem akartunk sok változást, inkább a lehető legtöbbet szerettük volna kihozni az autóból. Optimalizáltunk elsősorban. Idén is dönthettünk volna így, hiszen mindig lehet fejleszteni egy autón. Most viszont eljött az ideje annak, hogy egy nagyobb ugrást véghezvigyünk. Minden ideális volt: jó korban van a csapat, hétévesek vagyunk, most értünk el arra a szintre, amikor már van annyi tudásunk és tapasztalatunk, hogy merünk kockáztatni. Ez a tény és az eredményorientált menedzsment szerintem képessé tesz bennünket arra, hogy elérjük a célunkat, és történetünk legjobb helyezéseit érjük el ebben a szezonban” – bizakodott a csapatvezető.
Az autó terveiről bővebben itt olvashatnak.
Horváth Márton