Idén először augusztusban meghirdette a Hazai Termékek Hónapját a Magyar Termék Nonprofit Kft., ezzel folytatva a gyártók és az áruházláncok korábban soha nem látott összefogását eredményező „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányát.
A kutatások azt mutatják, hogy a hazai eredet felértékelődött a magyar fogyasztóknál, ahogyan a környezetvédelmi szempontok is egyre fontosabb szerepet játszanak a döntéseikben. De az elmúlt években folyamatosan növekedett a gyártók és kereskedelmi láncok érdeklődése a Magyar Termék védjegyek iránt. A hazai termékek további népszerűsítéséért augusztus elején elindították a Hazai Termékek Hónapját.
A magyar termelőknek és gyártóknak különösen fontos, hogy minél több magas hozzáadott értékű élelmiszerekkel legyenek jelen a hazai boltok polcain, és ne külföldről kerüljön vissza feldolgozott termékként a kiváló itteni alapanyag – mondta Jámbor László, az egyik csatlakozó, az Agricolae Kft. értékesítési munkatársa.
A csatlakozó kereskedelmi társaságok augusztusban saját akciókat folytatnak a hazai termékek népszerűsítésére.