
Egy hete indult az új MÁV+ applikáció nyílt tesztelése
Egy héttel ezelőtt és 1500 tesztelővel indult el a MÁV-csoport új telefonos alkalmazásának ún. bétatesztje. A közlekedési társaság informatikai szakemberei folyamatosan dolgozzák fel a visszajelzéseket, hogy a jövő heti éles indulást követően már ne jelentkezzenek a tesztelők által jelzett apróbb hibák.
A felhasználó túlnyomók többsége egyébként stabil működést tapasztalt az új app használatakor, de természetesen mindkét operációs rendszeren előfordultak típusos hibaüzenetek, amelyek javítására már az éles indulást megelőzően – még ezen a héten – javítócsomagot adnak ki fejlesztők. A csomagnak köszönhetően szűnik meg egy, a régi alkalmazásból ismert zavaró tényező is: az új MÁV+ appba már nem kell majd napi szinten újra meg újra bejelentkezni a felhasználóknak, a bejelentkezést követően az alkalmazás használatra – pl. gyors bérletbemutatásra – kész állapotban marad.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport januárban 10 vállalást tett közzé, amelyek egyike az, hogy a több mint hatéves MÁV mobilalkalmazást fokozatosan új applikáció váltja fel, amely a MÁV+ nevet kapta. Az új alkalmazás bevezetését egy ún. bétateszt előzi meg, amelybe aktív felhasználók kaptak meghívást a rendelkezésre álló 1500 hely erejéig. Mint emlékezetes, a részvételre jelentkező, aktív felhasználók között akkora volt az érdeklődés, hogy a tesztelői helyek mindössze két óra alatt elfogytak. A tesztelők a visszajelzésre kijelölt jegy.mav.hu/feedback felületen keresztül folyamatosan küldik be észrevételeiket. A nagyobb létszámú teszteknek köszönhetően megannyi telefontípuson is próbára tettük az applikációt utasaink segítségével.
A legfontosabb tanulság az, hogy az 1500 felhasználó túlnyomó többsége stabil működést tapasztalt az új app használata során, egyes készülékeknél azonban akadt probléma a gombnyomás-érzékeléssel vagy épp az útvonaltervezés során ugrott fel indokolatlan hibaüzenet. Bizonyos felhasználóknál az okozott problémát, hogy az applikáció újra meg újra kérte a felhasználó belépését, pedig az új app egyik előnye éppen az, hogy a 24 órás időablakon túl sincs szükség a belépés megismétléséhez, az alkalmazás azonnal használható, így például a bérletbemutatás várakozás nélkül lehetséges.
Ezeket a kisebb hibákat a fejlesztők már elhárították vagy folyamatosan megszüntetik, ahogy dolgoznak annak a problémának a megoldásán is, hogy egyes, nagyobb kijelzővel rendelkező okostelefonok esetében az autóbuszfedélzeten található validátorok nem vagy nem elsőre tudták beolvasni az applikáción belüli jegyképet.
Érdekesség, hogy a leggyakoribb negatív visszajelzés egyes funkciók (pl. grafikus helyfoglalás vagy a viszonylati jegyek) hiánya miatt érkezett a szakemberekhez. Ezekkel kapcsolatban azonban hangsúlyozni kell, hogy nem hibáról van, a keresett funkciók nem maradtak ki az új alkalmazásból, csak a rendszeresen érkező frissítésekkel fokozatosan válnak hozzáférhetővé. Így például várhatóan még idén tavasszal elérhetővé válik az új applikációban egy olyan új viszonylati jegytípus is, mely a tavaly debütált napijegyekhez hasonlóan felhasználható lesz az integrált MÁV-csoport helyközi járatain, buszon és vonaton egyaránt.
Fontos hangsúlyozni, hogy a meglévő funkciók mindegyike változatlanul elérhető – a régi MÁV appon túl – a jegy.mav.hu oldalon is.
A tesztelési folyamatba bevonták a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét (MVGYOSZ), hogy az új MÁV+ applikáció akadálymentességi lehetőségeit próbálják ki, javaslataikkal pedig segítsék a további finomhangolást, tökéletesítést. Az MVGYOSZ kijelölt tagjaival történt véleménycsere segített feltárni, megérteni a vakok és gyengénlátók speciális igényeit, preferenciáit és felhasználási szokásait azért, hogy a felhasználók számára akadálymentesen és a lehető legkényelmesebben, legjobban használható legyen.
Szöveg: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
Illusztráció: depositphotos.com