A márciusi lakásbiztosítási kampányban új szerződést kötő tulajdonosok és bérlők 84 százaléka másik biztosítót választott - közölte saját adatai alapján a Netrisk hétfőn az MTI-vel.
A közlemény idézte Besnyő Mártont, a Netrisk ügyvezető igazgatóját, aki elmondta, hogy ennek több oka lehet: például az alacsonyabb díj, a kedvezőbb díj/érték-arány. Utóbbi azt jelenti, hogy nagyságrendileg ugyanazért a díjért az eddiginél több szolgáltatást nyújt az adott biztosító – tette hozzá.
Hozzátette, hogy szerződésszámban 17-szeres volt a növekedés márciusban februárhoz képest. Szintén a kampány népszerűségét jelzi, hogy átlagban naponta nyolcszor-tízszer több lakásbiztosítást kötöttek, mint tavaly ugyanazokon a napokon, de volt olyan nap, amikor ötvenszeres volt a bővülés.
Kiemelték, hogy a márciusban megkötött lakásbiztosítások átlagdíja 34 600 forint volt, szemben a jegybank hivatalos, múlt év utolsó negyedévére vonatkozó 56 ezer forinttal.
Besnyő Márton a közleményben arra is kitért, hogy az adatok szerint jelentősen eltérnek a lakások és a családi házak díjai, előbbieknél az egy négyzetméterre vetített átlagdíj a kampányban 381 forintot, utóbbiaknál 268 forintot tett ki. A lakásoknál az országos átlagdíj 21 ezer, a családi házaknál pedig 42 ezer forint volt.
Az is kiderült, hogy a Magyar Nemzeti Bank feltételrendszerének megfelelő, úgynevezett Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások is népszerűbbek lettek. Az idei kampányban megkötött lakásbiztosítások 32 százalékát adják ezek a konstrukciók, míg egy évvel korábban 19 százalékos volt a részesedésük.
A közlemény szerint Budapesten a legtöbb lakásra a XIV., XIII. és XI. kerületben kötöttek lakásbiztosítást, családi házaknál a toplistára a XVII., XVIII., XVI. kerület került fel.
A városoknál Dunakeszin, Szigetszentmiklóson, Vácon és Dunaharasztiban lévő ingatlanokra kötötték a legtöbb lakásbiztosítást a kampányban. A vármegyeszékhelyek közül Debrecen, Győr, Miskolc, Pécs és Székesfehérvár emelkedett ki a mezőnyből. Lakosságarányosan a Balaton déli partján fekvő Zamárdi lett az “országos bajnok”.
Felidézték, hogy kedden fejeződött be az első lakásbiztosítási kampány, amiben a lakásbiztosítási évfordulóján kívül is, új szerződést köthettek a tulajdonosok és a bérlők. A kampányban sokan az adott lakóingatlan értékének jobban megfelelő biztosítást kötöttek. Ez fontos célja volt a kampánynak, ugyanis a 100 ezer milliárd forintnál nagyobb értéket képviselő teljes lakóingatlan-állomány egy részénél a szükségesnél jóval alacsonyabb összegre szóltak a korábban kötött biztosítások – olvasható a közleményben.