Hallgatók mesélnek arról, miért választották továbbtanulásuk helyszínéül az Eötvös Loránd Tudományegyetem szombathelyi campusát.
„Ha az ELTE mellett döntesz, a legjobb egyetemet választod” – hangzik el sokszor, különösen a felvételi jelentkezési időszakban. A kijelentés nem megalapozatlan, hiszen az Eötvös Loránd Tudományegyetem a külföldi rangsorok legelőkelőbb helyein szerepel, a HVG 2024-es felsőoktatási rangsora szerint az ország legjobb és a felvételi jelentkezési adatok alapján legnépszerűbb egyeteme.
Az ELTE 2017 óta Szombathelyen is jelen van, és minden képzési helyszínén ugyanazt a színvonalat kínálja. De hogy látják mindezt a legérintettebbek, a hallgatók?
Balogh Zsófia magyar–történelem szakos tanárképzésre jár. Belenőtt a pedagógushivatásba, hiszen édesanyja tanítónő, így testközelből látta, mi minden szükséges ahhoz, hogy valaki jó tanár legyen. Fő célja, hogy a diákok érdeklődését felkeltve adja át a tudását. Úgy érzi, ehhez az egyetemen a magas szintű szakmai és módszertani ismereteket egyaránt megkapja.
Biszak Hanna nemcsak követte gyermekkori álmát, hanem talált egy olyan területet, ahol szenvedélye, tehetsége és tapasztalatai összeérnek. Színésznő szeretett volna lenni, és miután kitanulta a mesterséget, rádöbbent, hogy a mai világban a sokoldalúság kulcsfontosságú. Jelenleg közösségszervező szakos hallgató. A képzés pont neki való: közel áll hozzá, az emberekhez, a kultúrához és a pezsgéshez.
Pókecz Patrik szenvedélye a kondizás, célja, hogy személyi edző legyen. Olyan szakemberré szeretne válni, aki személyes jó példával elöljárva az egészségfejlesztést helyezi a középpontba. Ehhez az egyik legnívósabb vidéki sporttudományi képzőhely, az ELTE szombathelyi rekreáció és életmód alapszakját választotta.
Friedrich Levente példája azt is bizonyítja, hogy az ELTE Savaria Egyetemi Központban a továbbtanulni vágyók széles köre megtalálja a számítását. Ő erdészeti szakközépiskolai háttérrel az ELTE szombathelyi campusán az anglisztika szakot választotta. A jövőben a marketing, reklám és értékesítés területén szeretne tevékenykedni, és az egyetem által kínált specializációs lehetőségek segítségével tudja az ehhez szükséges ismereteket elsajátítani.
Hollósy Rozanna általános iskolás kora óta pszichológus szeretne lenni, ezért hatalmas lehetőség számára, hogy helyben, ismerős környezetben végezheti el a szakot. Rengeteget köszönhet a középiskolai tanárainak, akik nem csak átadták a tudásukat, hanem megértéssel, biztatással és szeretettel viszonyultak hozzá. Az egyetemen is hasonló közegbe került: a viszonylag kis hallgatói létszámnak köszönhetően a hallgatóknak nagyon személyes a kapcsolatuk az oktatókkal és egymással is. Úgy érzi, itt minden körülmény adott ahhoz, hogy kibontsa a szárnyait és feltáruljanak előtte a világ csodái.
Sághegyi Erik kihasználta, hogy ELTE-s hallgatóként több nemzetközi lehetőség közül választhat. Az Erasmus-ösztöndíj mellett döntött és sokat profitált Olaszországban eltöltött félévéből. Motiválta az utazás szeretete, más kultúrák megismerésének a vágya, más nyelvek és emberek iránti érdeklődés, ezeken kívül pedig szeret kiszakadni a megszokottból, így tudta, hogy ez a lehetőség neki való. A külföldön töltött idő sokat lendített a nyelvtudásán, aminek egyik hozadéka, hogy nemrég középfokú nyelvvizsgát tett olasz nyelvből.
(x)