Magyar Posta

Egyre népszerűbb a mobilappos csekkbefizetés

Illusztráció: depositphotos.com
MTI
2022.01.07. 11:46

Az elmúlt három évben a mobilapplikációkon keresztül befizetett csekkek volumene mintegy hatszorosára nőtt - közölte a Magyar Posta pénteken.

Kifejtették, az elmúlt egy évben mintegy 40 százalékkal nőtt az iCsekk alkalmazás és a partneri appokba beépülő, postai csekkbefizetések összesített forgalma, így már megközelítőleg 110 milliárd forint értékben történt ilyen tranzakció, a körülbelül 11 millió darab befizetés eredményeként.

Hangsúlyozták, az iCsekkel egy alkalmazáson belül ki lehet fizetni a papír alapú csekkeket, a dijnet.hu-ról átirányított elektronikus számlákat, vagy indítható mobilegyenleg feltöltés.

Az iCsekk applikáció népszerűségének növekedése a Díjnet ügyfeleinek körében is érzékelhető, 2021-ben 24 százalékkal több e-számlát fizettek ki elektronikusan ezen keresztül, mint 2020-ban – közölte a Magyar Posta.

Rámutattak arra is, hogy a mobilappos használat növekedésével párhuzamosan csökken az igény a 2015-től telepített gyors csekkbefizetést biztosító csekkautomaták iránt. Különösen az élelmiszerüzleteken belül működő készülékek kihasználtsága alacsony, ezért januárban a posta csökkenti ezen helyeken a csekkautomatáinak számát. Ugyanakkor ezen készülékek továbbra is üzemelnek kormányablakokban, postákon, illetve nagyobb bevásárlóközpontokban bankkártyás és készpénzes befizetéssel – tájékoztatott a Magyar Posta.

Korábbi cikkünk a témában:

Illusztráció: depositphotos.com

Kapcsolódó témák: #applikáció | #Magyar Posta | #technológia |