Elkezdődött a nagy port kavart felújítás: a MÁV a Budapest-Hegyeshalom, azaz az 1. számú fővonalon végez felújítási munkálatokat. Hazánk legfontosabb vasúti útvonalán augusztus végén vezettek be sebességkorlátozást a pálya rossz állapota miatt, a felújítás 3 hónapig tart.
Annyira leromlott a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasúti fővonal állapota, hogy ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni – írtuk augusztus 26-án. A Budapest-Győr-Hegyeshalom fővonal állapota ugyanis annyira rossz, hogy a 140 km/órás pályasebesség helyett ideiglenesen 100 km/órára korlátozzák a megengedett sebességet a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres szakaszon. Ez a vasúti vonal köti össze Budapestet Béccsel Hegyeshalmon és Győrön át, így városunkat is kiemelten érinti a probléma.
Ahogy várható volt, nem kellett túl sokat várni a közbelépésre: Lázár János közlekedési és építési miniszter rendkívül éles hangnemben utasította a MÁV vezetését a felújításra.
Szeptember 18-án el is indult az első ütem, a mai naptól jelentősen módosult a vonatok menetrendje a vonalon. A belföldi járatok esetében 20-30 perccel, a nemzetközi vonatok esetében pedig egy órával hosszabb eljutási idővel kell számolniuk – jelezte előre a MÁV.
Egyes személyvonatok helyett pótlóbuszok fognak közlekedni Tatabánya és Biatorbágy között. A változásokról és az utazáshoz javasolt járatokról az utasok a www.mav.hu/egyesvonal elérésű weboldalon tudnak majd tájékozódni, amelyet folyamatosan frissítenek részletes információkkal, menetrendekkel, térképekkel.
A győri pályaudvaron a megszokottnál többen várakoznak és nézik reménykedve az utastájékoztató táblát. Az emberek többsége láthatóan értesült a változásokról, nem ért senkit meglepetésként. Többekkel szóba elegyedve azt tapasztalni: el vannak látva az információkkal, és inkább rendezett káoszként érzékelik az utasok a helyzetet.
A pályafelújításról további információk az aloldalon (ide kattintva) érhetők el.