Terelés miatt késnek a Pozsony felől érkező vonatok
A prágai Metropolitan EuroCity két és fél órát a Varsón át közlekedő Báthory előreláthatólag hetven percet késik.
A prágai Metropolitan EuroCity két és fél órát a Varsón át közlekedő Báthory előreláthatólag hetven percet késik.
A Németországban uralkodó heves időjárási körülmények miatt a Magyarországról induló, illetve onnan érkező nemzetközi vonatok közlekedésében korlátozásokat vezettek be - adta hírül csütörtökön este a MÁV.
Bécs és Székesfehérvár felé ( győri megállási lehetősséggel) is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdán az MTI-vel.
A külföldi járványhelyzet és az alacsonyabb utasforgalom miatt a MÁV-START az érintett cseh- és szlovák vasútvállalatokkal egyeztetve csökkenti a szobi határállomáson át közlekedő nemzetközi vonatok számát.
A következő tíz évben a magyar vasúti gördülőállomány fejlesztésére mintegy 2000, a közlekedési infrastruktúrára pedig hozzávetőleg 4000 milliárd forintot szán a kormány - közölte az innovációs és technológiai miniszter pénteken Zalaegerszegen, a Metrans vasúti-közúti konténertermináljának bejelentése kapcsán.
A Nyugatiból induló Hungária EC már február 13-án sem lép át Németországba, Dečin állomásig közlekedik.
Részleges fennakadások vannak az Ausztriát és Bécset érintő nemzetközi vonatközlekedésben.
A Budapest és Bécs közötti vasúti kapcsolatot a biztosítóberendezések, a központi forgalomirányítási és egyéb rendszerek összesen 25,6 milliárd forint értékű fejlesztése fogja gyorsítani, miután megszületett a kormánydöntés az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) uniós pénzügyi alap legutóbbi kiírásában nyertes vasútfejlesztési projekt finanszírozásáról - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium hétfőn.
Az intézkedés a szeptemberi hónapra érvényes, októbertől újra indítanák a járatokat. A vonatoknak Győrben is volt megállója.
A MÁV a fővárost Béccsel összekötő Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es) fővonal fejlesztésére indított feltételes kivitelezői közbeszerzési pályázatot. Az Európai Unió a napokban döntött, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretéből finanszírozható a beruházás döntő hányada, mely révén várhatóan 2021 végétől csökken a menetidő, a projekt 2023-as zárását követően pedig pontosabbá, megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés Budapest és Bécs között, valamint több tehervonat közlekedhet a nemzetközileg is fontos vasúti korridoron.