Újabb káosz a győri fővonalon, ismét késnek a vonatok
A Mávinform tájékoztatása szerint a Salzburg, Bécs felől Budapest felé tartó Kálmán Imre EN-vonat 60-70 perc késéssel közlekedik. A Keleti pályaudvarra körülbelül 10:30-ra várható.
A Mávinform tájékoztatása szerint a Salzburg, Bécs felől Budapest felé tartó Kálmán Imre EN-vonat 60-70 perc késéssel közlekedik. A Keleti pályaudvarra körülbelül 10:30-ra várható.
Október 2-tól az utasforgalom alakulását és az utasok kéréseit, igényeit figyelembe véve változik a pótlóbuszok bicskei megállási rendje, több helyen biztosítva fel- és leszállási lehetőséget. Ugyanekkortól a gyorsabb eljutás érdekében Bicske és Budaörs között új pótlóbuszok is közlekednek Z10-es jelzéssel, amelyek Bicske vasútállomástól indulnak és oda érkeznek. A délutáni csúcsidőben bővül az X10-es járatok száma. Törökbálinton pedig könnyebben megközelíthető helyen, a Tó utcai körforgalom közelében található vasútállomás autóbuszmegállónál állnak meg a pótlóbuszok.
Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) tájékoztatása alapján október 2-tól, hétfőtől október 26-ig, a győri fővonalon végzett felújítás jelenlegi fázisához igazodva néhány Budapestről induló és Bécsen túl közlekedő Railjet xpress rövidebb útvonalon, csak Bécsig közlekedik. Az alább felsorolt járatok esetében Bécsben másik – Linz, Salzburg, München felé – tartó vonatra kell átszállni. Az utazóközönség számára továbbra is elérhetőek maradnak a Railjet-szerelvények mind belföldön, mind a külföldi szakaszon - közölte a MÁV.
Az egyes számú fővonal, amely a nemzetközi vonatforgalom nagy részét is bonyolítja hazánk és az Európai Unió között, teljesen ki fog esni hetekre a közlekedésből.
A Győrből a Déli pályaudvarra 18:38-kor elindult S10-es vonat (4821) áramszedője Almásfüzitő állomáson letört. Emiatt Almásfüzitő állomásról Győr irányába hosszabb menetidővel közlekedhetnek a vonatok.
Megsérült a felsővezeték Szárligetnél, emiatt még többet késnek a vonatok a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vasúti fővonalon. A menetrend hétfőn módosult jelentősen, mert a Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszt felújítják. Ezért kevesebb járattal és hosszabb menetidővel kalkulálhatnak az utasok.
Elkezdődött a nagy port kavart felújítás: a MÁV a Budapest-Hegyeshalom, azaz az 1. számú fővonalon végez felújítási munkálatokat. Hazánk legfontosabb vasúti útvonalán augusztus végén vezettek be sebességkorlátozást a pálya rossz állapota miatt, a felújítás 3 hónapig tart.
A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújításának kezdetétől, szeptember 18-tól jelentősen módosul a vonatok menetrendje. Az utasoknak a három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk.
Szeptember 18-tól a vasútnál megkezdődik a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának tervezetten a decemberi menetrendváltásig tartó felújítása. A három hónapos vágányzár ideje alatt három ütemben végzik el a szakemberek a vágányok karbantartását.
Komárom és Ács között kábelvágás miatt meghibásodott a biztosítóberendezés.