A lezárás nem okoz fennakadást

Győr+
2014.05.17. 09:34

A Baross híd felújítása immár két hete az ütemterv szerint zajlik. A napi 17 ezres járműforgalmat bonyolító híd lezárása miatt előfordult torlódás, de szerencsére eddig rendkívüli eseményt nem okozott a beruházás.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. április 22-én adta át a munkaterületet a kivitelezőnek. Azért, hogy a KS-2013 Konzorcium elkezdhesse az átépítést, a Magyar Közút teljes útzárat vezetett be a hídon. A pályalemeznél már elvégezték a hídnyílások bontását, most a jelenlegi acél hossztartókhoz új vasbeton elemeket építenek be, ezáltal csökken a vastagsága, így mintegy 60 centiméterrel növelni tudják az Eszperantó utca feletti űrszelvényt – közölte lapunk megkeresésére Pécsi Norbert. A szakember hangsúlyozta, a felújítás az előre meghatározott és elfogadott ütemterv alapján zajlik, eddig nem tapasztalható csúszás a projektben, szerencsére nem volt olyan előre nem látható műszaki hiba sem, ami késleltetné a munkákat.

 

Arra a kérdésünkre, hogy hogyan érintette a közlekedőket a lezárás, a kommunikációs osztályvezető kifejtette: az első napokban mindenkinek ki kellett tapasztalnia, hogy mely kerülőút az optimális, hogyan juthatnak el a legkönnyebben céljukhoz. Egy 130 ezer fős megyeszékhely életében a napi 17 ezres járműforgalmat lebonyolító híd lezárása természetesen okozhat torlódásokat, de szerencsére rendkívüli eseményekről nem kaptak információt.

 

 

 

Azt, hogy komoly fennakadás nélkül történt a lezárás, megerősítette Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet szóvivője is. A szakember szerint, sokan felfedezték maguknak a Nádor aluljárót, ahol a reggeli és délutáni csúcsforgalomban is folyamatos a haladás. Felülvizsgálták az első héten bevezetett tereléseket, s ahol a helyzet úgy kívánta, visszaállították az eredeti forgalmi rendet. Ilyen volt például a Kálvária utca és a 821-es számú főút kereszteződése. Utóbbi egyébként a lezárás miatt terheltebb útnak számít, ugyanúgy, ahogy a Széchenyi híd is. A szóvivő úgy látja, a gyalogosok és a tömegközlekedők a felújítás nagyobb elszenvedői, nekik ugyanis sok esetben 15 perccel többet kell sétálni, ráadásul a vasúti gyalogos aluljáró meglehetősen telített. Máthé-Tóth Péter rámutatott, olyan régóta várt beruházás a Baross híd felújítása, hogy a közlekedők sokkal türelmesebbek és toleránsabbak. A szakember tapasztalata, hogy sokan tudatosan készültek a lezárásra.

 

 

A Magyar Közút és a városi útkezelő folyamatosan keresi a lehetőségeket, hogyan lehetne gördülékenyebbé tenni a közlekedést az érintett szakaszokon. Többek között vizsgálják azt is, hogyan tudják megnyújtani a szabad jelzést a Szent István úton, a Városházánál.

 

Jövő hét második felétől újabb változásokkal kell számolniuk a közlekedőknek: az Eszperantó úton félpályán, egy irányban elindulhat a forgalom. Ezzel terhet vesznek le a Dr. Petz Lajos utcáról, amin a tereléssel jelentősen megnőtt a közlekedők száma, egyik oldalán meg is kellett tiltani a parkolást.

 

Szigethy Teodóra

Fotó: O. Jakócs Péter