Győr+
2017.09.02. 15:08

Bor- és gasztrotérkép készül a Pannonhalmi borvidékről

Hosszabb távon egy „közös” bor is lehet annak az összefogásnak az eredménye, amelynek célja a Pannonhalmi borvidék népszerűsítése. Hat borászat, a Pannonhalmi Apátsági-, a Cseri-, a Hangyál- és a Herold Pincészet, valamint a Pécsinger Szőlőbirtok és Tar Attila Borászata együtt bíztak meg egy kommunikációs céget a mindenre kiterjedő bormarketinggel. Az összefogás a PH-Érték fantázianevet kapta.

Csonka Imre Iván, a Nine Company Kft. ügyvezetője, érdeklődésünkre elmondta, a közös borvidéki marketing első lépéseként – egy weblap és a közösségi oldalakon való megjelenés mellett – egy olyan látványos bor- és gasztrotérképet készítenek, amely túlmutat azon, hogy hol lehet minőségi bort kapni. A jó éttermeken, pincéken kívül ugyanis a történelmi látványosságok, sőt a dűlők is helyet kapnak rajta.

„Ez egy rajzolt térkép lesz, de plasztikusabb, mint azok, amelyek most a Balaton környékén mennek. Természetesen a weboldalon magyar és angol nyelven is elérhető lesz, illetve mindenképpen szeretném, hogy a majd megvalósuló Pannonhalma és Győr közötti kerékpárút mellett is kint legyenek. Így például QR kódok és természetesen egy mobiltelefon segítségével további információkhoz tudnak majd jutni, akik éppen arra kirándulnak. Kattintanak, és látják, hogy például melyik pince van nyitva, milyen telefonszámot kell hívni, hol van vendégház is és meleg étel. Hosszú távon abban gondolkodunk, hogy ha valaki mondjuk Debrecenben levesz a polcról egy pannonhalmi bort, akkor az számára ne csak egy palack legyen, hanem élményt is jelentsen” – részletezte elképzeléseit Csonka Imre Iván.

A kommunikációs cég vezetője a további tervekről szólva egy új, a borvidékhez köthető rendezvényt is említett, és egy fix győri kóstolóhelyről is beszélt, ahol a PH-Érték közösség tagjai kínálnák boraikat bizonyos időközönként, illetve szerveznének akár szakmai esteket borászoknak és érdeklődő borkedvelőknek egyaránt.

 

 

Csonka Imre Iván rámutatott, ez ugyanakkor nem egy zárt közösség, az a jó, ha minél többen vannak benne, tehát lehet csatlakozni hozzá.

Illés Tamás, a Pannonhalmi Apátsági Pincészet marketing- és kereskedelmi vezetője az összefogással kapcsolatban kiemelte, öt év múlva szeretnének ott tartani, ahol a Balaton most.

„Az a típusú együttműködés és regionális gondolkodás, ami nemcsak a borászatra, hanem a gasztronómiára, turizmusra, kultúrtájra, értékmentésre vonatkozik, és most zajlik a Balatonon, szerintem joggal nevezhető egyfajta forradalomnak. Ezt szeretnénk mi megvalósítani Pannonhalmán is. Ezt lehet majd a borok minőségében, a PR munkánkban és a különböző programokban is mérni. Tervezzük egy „közös” bor életre hívását is. A Pannonhalmi borvidék természeti, földrajzi, talajtani adottság rendszere, és a fajtaválaszték egy olyan közös bor képét vetíti elénk, amely nem alapvetően egy konkrét bort jelent, hanem egy koncepciót. Egy koncepciót, ami mentén minden pincészet elkészítheti a saját borát. Ez nem feltétlenül egy fajtabor lesz, hanem sokkal inkább egy rizling alapú házasítás, amiben a tradicionális töltettel bíró olaszrizling és a rajnai rizling is szerepel. De azt is látni kell, hogy a Pannonhalmi borvidék inkább a fűszeres, illatos, aromatikus fajtákról ismert, ezért ezeket sem szeretnénk elhanyagolni. Összegezve tehát mi egy rizling alapú, minimális mértékben illatos, aromatikus fajtákkal kiegészített házasításban látnánk meg a pannonhalmi bor koncepcióját” – fejtette ki Illés Tamás.

A PH-Érték összefogással kapcsolatban a Pécsinger Szőlőbirtok vezetője, Pécsinger János is nyilatkozott lapunknak. Ő úgy látja, ezzel a lehetőséggel a borvidék képes lesz kimozdulni jelenlegi helyzetéből. Hozzátette, közös szándékuk, hogy a borvidék magasabban jegyzett és jobban látogatott környék legyen. „Ha a kapcsolataival, munkájával mindenki támogatja ezeket a törekvéseket, két-három év múlva látványos eredményekről tudunk majd beszámolni” – zárta a borászat vezetője.

A Cseri Pince névadója, Cseri Norbert is hasonlóan bizakodó, szerinte ez a fajta összefogás inspirálhatja a gasztronómia, turisztika területén tevékenykedő szakembereket is. „Nagyon sok ötlet, rendezvény, megjelenés van kilátásban, de a következő hetekben még a szüretre helyezzük a hangsúlyt” – hívta fel a figyelmet a marketing mellett a termékre is a borász.

 

Wurmbrandt András

Fotó: Marcali Gábor