Győr+
2018.10.01. 18:00

Cannes-ban nyert díjat a győri reklámfilmes

Mednyánszky René László, azaz Menzkie neve ismerősen cseng Győrben, vagy éppen Budapesten, sőt, most már Cannes-ban is, hiszen a tehetséges győri művész a napokban nem kisebb díjat, mint az Arany Delfint vehette át a francia filmparadicsomban.

Követője vagyok. Sőt, mitöbb mondhatom a rajongója. És nem csak azért, mert fantasztikus tehetséggel áldotta meg a jó Isten, hanem azért is, mert mint volt osztálytársa bátran mondhatom, hogy rengeteg munkát fektetett abba, hogy tehetségét folyamatosan tovább építse, csiszolgassa. A befektetett energia jócskán beérett, hiszen az egykori Mórás diák ma már elismert reklámfilmes. Szeptember 27-én nem kisebb díjat, mint az Arany Delfint zsebelte be Cannes-ban, élményeiről pedig szívesen mesélt a Győr Plusz olvasóinak.

Amikor a közösségi oldaladon megláttam a posztot, miszerint rendezőként díjazott lettél a Cannes Corporate Media amp; TV Awards-on, nos bevallom óriási büszkeséggel töltött el. Mit szóltak a szeretteid, és milyen érzések kavarogtak benned?

Menzkie: Gondolhatod…extázis. Bár furcsán hangzik, de az én bakancslistámon nem szerepelt ez a díj, annak ellenére, hogy iszonyatosan nagy elismerés. Aztán mikor kiderült, hogy megkaptam, pontosabban megkaptuk a szobrot, akkor fogtam fel igazán, hogy mi történik. Leírhatatlan. A családom természetesen nagyon büszke, ezúton is köszönöm nekik a sok támogatást és szeretetet.

 

A fiatal rendező alig múlt 30, máris rengeteg kreativ produkcióval büszkélkedhet. Nézd meg, klikk ide!

 

42 kategória több száz jelöltje közül kerültél, illetve kerültetek a legjobbak közé. Milyen volt a hangulat a francia filmparadicsomban?

Menzkie: Rettenetesen jól éreztük magunkat, igazi fesztivál hangulat uralkodott. Első nap volt egy welcome buli, aztán másnap a Palm Beach Casino épületében tartották a vacsorával egybekötött ceremóniát. Tényleg szenzációs élménynek lehettünk részesei, a csúcs persze az volt, amikor kimondták a nevünket.

 

A Greenroom ügynökséggel karöltve készítetted a nyertes munkát, mely egy festékgyártó cég, egy speciális termékét promózza. Mennyi időt vett igénybe a film elkészítése, egyáltalán honnan jön az ihlet egy-egy ilyen, vagy ehhez hasonló munkánál.

Menzkie: Nagyjából egy hónap alatt készült el a teljes anyag. Az ügynökség és az ügyfél viszonylag szabad kezet adott, aminek nagyon örültem, hiszen így nyugodtan szabadjára engedhettem a kreativitásom. Szeretem a színes és vidám dolgokat, és szeretem az élő képet keverni az animációval. Egyszóval imádok őrületeket alkotni. Egyébként sokat sétálok, futok és általában ilyen helyzetekben jön egy-egy impulzus, hogy mondjuk ezen a helyszínen ezt, és így, el tudnám képzelni. De valójában bárhol, bármiből lehet inspirációt nyerni, csak nyitottnak kell lenni a világ és az emberek felé.

 

Íme a nyertes alkotás! Kíváncsi vagy a teljes verzióra, akkor kattints!

 

Azért néha abszurd is vagy. Néha elborulsz…

Menzkie: Tényleg? Persze igazad van. Ha rajtam múlna, sokkal durvábbak lennének ezek a reklámok. (nevet)

 

Az a bizonyos vörös szőnyeg…


Büszke vagy a győri gyökereidre, de Budapest után most Londonban próbálsz szerencsét. Hogyan tovább? Mi a jövő?

Menzkie: Remélem a díj által ütősebb munkák is megtalálnak, hiszen aminek jó hírértéke van, az nyilván növeli az ember, vagy éppen az ügynökség ázsióját. A Greenroom-mal egyébként elkészült a legújabb reklámanyagunk is, amit remélem jövőre ugyancsak neveznek a cannes-i fesztiválra. De a legfőbb terveim között most az szerepel, hogy ide Londonba jöjjenek be a forgatások, a felkérések, hiszen jelenleg itt élek. Volt már több nemzetközi munkám is, úgyhogy izgatottan várom az új feladatokat, rendezéseket.

 

Kövesd Menzkie-t közösségi oldalain, a Facebook-on, vagy éppen az Instagram-on!

 

P. Csapucha Adrienn
fotók: saját archívum