Győr+
2018.06.08. 17:00

Cipőre tervezte a szódásszifont

Azoknak, akik rajonganak a Tisza Cipőért és Győrért, van egy nagyon jó hírünk: elkészült a limitált kiadású sportcipő, melyet pályázati felhívásra tervezett egy helyi építész, Világhy Dániel.

Pécs után a győriek is megkapták a saját Tisza cipőjüket. Rengeteg kreatív és a városhoz hű terv készült a múlt év végi pályázatra. Volt, aki a folyókat szimbolizálta, akadtak olyanok, akik a város látképét képzelték el saját cipőjükön, de az ETO és a már négyszeres Bajnokok Ligája-győztes Győri Audi ETO KC csapata is ihletet adott több pályázónak. A befutó terv pedig egyszerűségével és letisztultságával nyerte el a zsűri és a közönség tetszését. Mindenki ismeri Vörösmarty Mihály mondatát, mely úgy szól: „Legyen inkább fröccs”, valamint a szódavíz legendáját. Világhy Dániel pályázatában egy szódásszifon és a szóda jelenik meg, amivel megnyerte a pályázatot.

 

 

„Győriként adott volt a helyi kötődésem a pályázathoz” – árulta el érdeklődésünkre a győztes pályázó, aki a „Tervezz Tiszát a folyók városának” felhívás nyertese lett. Dani építészként dolgozik, így nem áll távol tőle a grafikai munka sem. „Nagyon bántam volna, ha kihagyom ezt a lehetőséget, hiszen közel áll hozzám a Tisza stílusa. Próbáltam kiválasztani egy olyan szimbólumát Győrnek, amit egyszerűen pár vonallal, logószerűen lehet ábrázolni, és könnyen, messziről felismerhető egy cipőn is” – folytatta Dániel, aki elárulta, hogy a tervezés során egyből tudta, hogy semleges színekkel fog dolgozni, amit nemtől és kortól függetlenül bárki hordhat. „Úgy gondoltam, hogy az egyetlen kontrasztos rész a cipőn a szódásszifon legyen.” Dániel elmondta, hogy körülbelül egy napig gondolkodott a dizájnon, míg közel egy óra alatt megvalósította a számítógépen a tervét, amivel ő lett a győri Tisza Cipő tervezője.

Arra a kérdésünkre, hogy mi lesz a sorsa az általa tervezett cipőnek, Dani elmondta: „még nem döntöttem el, mi lesz vele. Gondoltam arra is, hogy hordani fogom, viszont ez egy limitált darabszámú cipő, amit később nem tudok majd beszerezni, így az is elképzelhető, hogy megy a vitrinbe, és sosem viselem majd” – válaszolta mosolyogva a győri fiatal.

 

 

„Több mint 150 látványterv érkezett a Tervezz Tiszát a folyók városának elnevezésű pályázatunkra“ – ezt már Minik Géza árulta el, a cég kereskedelmi vezetője. Megtudtuk, több szempontot is figyelembe vettek a zsűrizés során, nézték a megvalósítást, a városhoz való hűséget és a dizájn összhangját is. A beérkezett művekből a márka saját zsűrije választott ki hármat, amikre aztán a Facebookon lehetett szavazni. Korábban Pécsen már volt hasonló kampánya a cégnek, az is nagy sikert aratott, a következőt pedig Szegeden szeretnék meghirdetni. A mostani pályázatra több mint százötvenen készítették el tervüket. „Az egyik legfontosabb célunk volt, hogy minél több emberrel megismertessük a márkánkat, és közelebb hozzuk a győriekhez is” – árulta el Minik Géza.

Egy hete már megvásárolható a limitált kiadású és darabszámú győri szodásszifonnal ellátott cipő, amiből 250 darab áll rendelkezésre a nagyközönség számára.

 

 

Szerző: Rozmán László
Fotó: Marcali Gábor