Gázfröccs tévéműsor: Presztizsmárkák minden szinten
A VW nálunk és a világban is komoly presztizzsel rendelkezik. A hírét a Touran is öregbíti, kiegészítve a helykihasználás netovábbjával. Ezzel szemben egy használt BMW 116i bizonyítja, hogy nem mindig a méret a lényeg. Az Audi prémiummárka folyamatosan fogadja szupermodern látogatóközpontjában az érdeklődőket szerte a világból. Mi is benéztünk.
Egy évvel ezelőtt duplázta meg a látogatói központ épületének nagyságát a győri Audi Hungaria Motor Kft., amely most már évente 18 ezer érdeklődőt fogad. Három prezentációs terem, shop, kávézósarok várja a látogatókat. A bővítésre azért volt szükség, mert folyamatosan növekszik azok száma akik felkeresik az Audit, és szeretnének a kulisszák mögé is belesni. A gyár népszerűségére jellemző, hogy amikor kameráinkkal ott jártunk, folyamatosan érkeztek az előre regisztrált csoportok. A látogatói központ 2010-ben nyílt meg, azóta jóval több, mint hatvanezer vendége pillanthatott be a gyár működésébe. Naponta öt vezetést tudnak beiktatni, magyarul, németül vagy angolul. A hosszabb gyárlátogatás kétórás, a rövidebb másfél órás. Magyarországon kívül szinte az egész világból érkeznek csoportok, a diákoktól a nyugdíjasokig minden réteg megtalálható. Gondoltak a mozgássérültekre is, akadálymentes útvonalon járhatják be a gyárat. A motor- és járműgyártáson végigvezető klasszikus gyárlátogatások mellett a látogatók sokrétű témavezetéseken vehetnek részt, mint például „Logisztika az Audi Hungariánál“. A látogatókkal együtt a Gázfröccs stábja is testközelből élhette át a precizitás és a technológia összjátékát a motor- és járműgyártásban. Érdekes lehet, nem csak az autók szerelmeseinek, hogy hány alkatrészből épül fel egy V6 TDI motor, hogyan működnek a présgépek vagy a karosszériaüzem, ahol a kollégák segítségével több mint 900 robot hegeszti össze az elemeket egy komplett Audi-karosszériává.
Szöveg: Nagy Roland
Fotó: Nagy Viktor