Győr+
2013.05.31. 10:09

HELYSZÍNI! Helyijáraton a képviselők

Megkezdődött a közgyűlés. A legfontosabb napirendi pont a buszközlekedés átalakítása lesz.

Huszonegy képviselő van jelen, a közgyűlés határozatképes. Először a nemrég elhunyt színidirektorra, Bor Józsefre emlékeztek egy perces néma felállással. Ezt követően Adyváros szolgálatáért  adott át elismerést Borkai Zsolt és Radnóti Ákos.

 

 

 

 

Már a buszközlekedésnél tartanak, a többi napirendet vita, hozzászólás nélkül elfogadták.

 

 

 

Németh Árpád (MSZP) kér szót először. Sajnos romlani fog Győrben a tömegközlekedés színvonala, ez egy megszorító csomag – mondta az előterjesztésről.

 

 

 

Nem a lakosság, hanem a cég érdekeit veszi figyelembe ez a csomag – jelentette ki az ellenzéki képviselő.

 

 

 

Vörös Gyula (független) úgy látja, hogy inkább támogatni kellene a közösségi közlekedést. Szerinte Likócsra annyi idő alatt ér ki az ember, mint Budapestről Győrbe vonattal.

 

 

 

Dr. Neupor Zsolt (DK) közszolgáltatásnak tartja tömegközlekedést. Ha spórolnunk kell, ne ezen takarékoskodjunk, javasolta.

 

 

 

 

Összesen 235 millió megtakarítást hoz az előterjesztés, vajon ezt a pénzt ezen kell-e megspórolnunk? Miért nem a mélygarázson spórolnak? – tette fel a kérdést.

 

 

 

Borkai Zsolt polgármester válaszában úgy fogalmazott: nemcsak takarékoskodásról, hanem racionalizálásról van szó. Luxus az, hogy néhány buszon eddig egy-két ember ült.

 

Ez egy átgondolt előterjesztés, azért is halasztottuk el korábban a napirend tárgyalását, hogy a szakemberek alaposan körbejárják, finomítsák az elképzeléseket, hangsúlyozta a polgármester. Hangsúlyozta: eredetileg 900 ezer kilométer kieséséről volt szó, ez csökkent 540-re.

 

Bárány István (Pro Urbe) szerint egy év múlva elemezzék, hogy ez a gyakorlat utasforgalmi szempontból beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket. A képviselő konkrét javaslatokat is tett a járatokra, s a napijegyek megvásárlásáról érdeklődött.

 

Hofbauer Sándor (Jobbik) a bérlettípusokról érdeklődött.

 

 

 

Simon Róbert Balázs alpolgármester “maximálisan visszautasította”, hogy órát, órákat kell várni a kismegyeri buszra.Arról is beszélt, hogy más, hasonló nagyságú városokhoz képest jobb és jobb lesz Győrben a helyzet. A Citybusz sikerét is méltatta.

 

 

 

Dr. Kun András (MSZP) arról szólt: Győr nem hasonlítható Nyíregyházához, már csak azért sem, mert itt sokkal több a foglalkoztatott, aki naponta munkába jár. Másrészt nagyobb az iparűzési adó is.

 

 

 

Borkai Zsolt hangsúlyozta: nemcsak utasszámláláson, hanem valós igényfelmérésen alapul az előterjesztés.

 

 

 

Dr. Dézsi Csaba András (Fidesz) arra utalt, hogy a képviselők egyeztettek a választóikkal a változásokról. Nem lehet mindenkinek az igényeit figyelembe venni, a kommunizmus sem tudta kielégíteni a szükségleteket, hangoztatta.A fő szempont, hogy az emberek el tudjanak jutni a munkába, az iskolába és az egészségügyi intézményekbe.A busz nem taxi, jelentette ki a képviselő.

 

 

 

Németh Árpád azt kérdezte, hányszor ültek buszon az utóbbi időben?

 

 

 

Radnóti Ákos (Fidesz) azt taglalja, milyen sok pénzt fordított a város a tömegközlekedéssel kapcsolatos beruházásokra.

 

 

 

Dr. Neupor Zsolt szerint az emberek le fognak szokni a tömegközlekedésről.

 

 

 

Dr. Lipovits Szilárd főjegyző a konkrét kérdésekre ad választ.

 

Az előterjesztést végül 16 igen, 4 nem szavazattal és 2 tartózkodással elfogadták.

 

Vörös Gyula arról szól, hogy a lomisok rontják a városképet, szemetelnek, károkat okoznak. Dr. Somogyi Tivadar alpolgármester az eddigi lomtalanítások eredményességét taglalta, s azt ígérte, más városrészben is lesznek ilyen akciók. Ezt erősítette meg Sági Géza, a GYŐRSZOL vezérigazgatója.

 

 

Fotó: O. Jakócs Péter