Húsz éve alapították a Differentet

Győr+
2015.06.14. 14:37

Alapításának huszadik évfordulóját ünnepli a Different. 1995-ben az internet még misztikusnak tűnt, az alapító-tulajdonos Maász Dávid azonban jól ráérzett arra, hogy ez lesz a jövő – idézi fel a kezdeteket Takács János ügyvezető, aki tíz éve csatlakozott a dinamikusan fejlődő és növekvő csapathoz.

1995-ben a kamarában bérelt helyiségben kezdték, tíz éve még csak öten voltak, mára pedig 15 fejlesztővel dolgoznak. Kezdetben internetszolgáltatást kínáltak ISDN vonallal együtt, nagyobb és kisebb cégek weblapjait tervezték meg és működtették. Ahogy az internet terjedése már nem a jövőt, hanem a jelent jelentette, egyre többen lettek a piacon, s tíz éve profiltisztítást hajtottak végre.

Az igazi innovációt a szoftverfejlesztés jelenti, s mi egy évtizede ezt az utat választottuk – fogalmaz Takács János, aki junior fejlesztőként került a céghez, ma pedig ügyvezető.

A nagy ügyfeleknek nagy rendszereket fejlesztenek, a kis- és közepes vállalkozásoknak pedig kisebbeket. Takács János egy példával is illusztrálja, mit kínálnak a kkv-nak. Olyan szoftvert, amellyel gyakorlatilag a vállalkozás életét és átláthatóságát megkönnyítik. A levelek a beérkezéstől kezdve a számlázásig nyomon követhető és elintézhető minden, legyen az telefonszámla-visszakeresés.

Az elmúlt tíz évben több száz projektben vettek részt, munkatársaik száma tizenötre nőtt, tavaly pedig 260 millió forintos árbevételt értek el. Tavaly kifutottak uniós pályázati források, sokan újabbakra várnak, így a webes fejlesztéseiket kitolták, mi ennek ellenére az árbevételünket a háromszorosára növeltük, az idei cél legalább a 300 millió forint elérése – mondja Takács János.

Az eddig döntően országhatárokon belül tevékenykedő cég a nemzetközi porondon is sikert szeretne elérni. Egy amerikai karitatív szervezet a Differentet bízta meg honlapjának és webshopjának fejlesztésével. Az elvégzett munkával olyannyira elégedettek voltak, hogy azóta újabb megbízást adtak, s két további új amerikai ügyfelet is hoztak.

Húsz éve ugyanaz a nevünk, és ugyanaz az adószámunk, nem az a célunk, hogy ügyfeleinket lehúzzuk és gyorsan eltűnjünk, hanem kizárólag a megszerzett bizalomra és tudásra építjük üzleti stratégiánkat – fogalmazott az alapításának huszadik évfordulóját ünneplő Different ügyvezetője.

(X)