Ismét Londonban versenyez a SZEnergy csapata
Diákok ezrei készülnek, hogy új rekordokat állítsanak fel üzemanyag-hatékony autóikkal, a Shell Eco-marathon Europe 2018-as versenyén.
A megmérettetést a Make the Future Live fesztivál keretében rendezik meg, amely immár harmadik éve tér vissza a londoni Queen Elizabeth Olimpiai Parkba július 5–8 között. A versenyre – amely 1985 óta teszi próbára a diákokat – összesen 175 csapat érkezik, 24 európai országból és azon túlról, hogy próbára tegye az egyetemisták mérnöki és tervezési képességeit, és kiderüljön, ki tudja a legnagyobb távot megtenni a legkevesebb üzemanyaggal.
Magyarországról négy csapat készül a megmérettetésre, és arra, hogy megdöntsék eddigi rekordjukat. Már tapasztalt indulónak számít a győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata, akik városi koncepció kategóriában versenyeznek elektromos autójukkal. Ebben a kategóriában minden évben erős a versengés a fejlesztések terén, ezért a csapat most kifejezetten három területre összpontosít.
„A csapat nyáron elhatározta, hogy teljesen új versenyautót fog építeni, azonban a CFD vizsgálatok tovább elhúzódtak a vártnál, ezért a 2019-es Shellt célozzuk majd meg az új autóval, az idei versenyen pedig megpróbálunk olyan fejlesztéseket kipróbálni, ami a 2019-es autó szerves részét fogja majd képezni” – mondta el Pusztai Zoltán csapatvezető és hozzátette, a futómű, a kormányzás és a hajtáslánc a három fő terület, amire most összpontosítanak, és remélik, mindhármat kipróbálhatják már idén Londonban. „Ezek mellett kisebb-nagyobb átalakítások lesznek az elektronikai és informatikai rendszerünkben is, de mivel ez a két rendszer eddig sem volt ’gyenge’, sőt a mezőny legjobbjai közé tartozott, ezért itt már nincs túl sok fejlődési potenciál.”
Minden évben, így idén is, számos új taggal bővült a csapat, főleg az elektronikai részleg erősödött meg, aminek kifejezetten örültek, hiszen mégiscsak egy elektromos autóról beszélünk. A csapatlétszám hivatalosan 25, de a csapat magja 16 fő körül van, a kevésbé aktívabb (már egyetem végén lévő, vagy épp újonc) tagokkal bőven 30 fölé ugrik ez a szám. „Szeptembertől a csapatunk egyetemi mentor szervezete, a Járműipari Kutatóközpont, és pár egyetemi tanszék ötlete által elindult egy úgynevezett autonóm jármű szakkör, ami szorosan együtt dolgozik a SZEnergy csapattal, hiszen korántsem titkolt célunk, hogy az autonóm jármű kategóriában induljunk hamarosan” – fogalmazott Pusztai Zoltán.
Szerző: Koloszár Tamás