Győr+
2018.02.06. 09:57

Könnyed-ÉN Teszt: Citroën C3 Aircross Feel

Minden ember más. Miért ne lehetne minden egyes autó is különböző? Ha szeretne egy semmihez nem hasonlító formájú, teljesen testre szabható városi kompaktot, ne keressen tovább. A C3 Aircross maga a megtestesült különcség.

Mondhatják, hogy a városi kis te‐ repjáró kategóriát nem a franciák találták ki. Igazuk van. Jó térkihasználású, pofás autót már mások is alkottak. Igazuk van. De vajon, ennyire szerethető formájú, ennyire egyénre szabható küllemű és belső tartalommal rendelkező guruló masinát alkottak‐e már mások? Megosztó a külseje? Igen. Viszont nem agresszív, hanem inkább kedves. Jön szembe egy ugyanilyen C3 Aircross a városban? Nem. Mert 85‐féle színösszeállításban választható. Ez ugyan a lottóötösnél nagyobb eséllyel produkálhatja az egyezőséget, de mindenki tudja, hogy a hármasra is évekig kell várni.

Szóval, van egy fehér‐fekete színkombinációval megáldott Aircrossunk. Ilyen volt a tesztautónk is. A nagy alufelnikkel és a levesestányér méretű fényszórókkal nem mondanám csajos autónak, inkább uniszex verda. Sok rajta az ív, a lekerekítés. Ami szögletesnek indul, a végén az is lekerekített lesz. A németesen sarkos divathullám mellékágán sarjadt C3 látványa üde színfolt az utcaképben. Most csak a dizájnos tetősín és a tükrök feketék, amúgy a felületek fehérek. De lehetne ennél színesebb, extrém színekből építkező. Ajtónyitásra megmutatja a lelkét a közepes Citroën. A „Hype Colorado” csomag eredményeként dohánybarna színű bőrbetétek fogadnak a műszerfalon. Az élénk színt „apró kockás” szürke szövettel kombinálták az üléseken és az ajtókon. Otthonos, és egyben vagány, bevállalós, mégsem hivalkodó.

Indítok. Mondták, hogy háromhengeres az alapmotor – és a másik benzines is –, de nem hallom a hangját. Alapjáraton nagyon csendes. Induláskor azért hallatja magát, de nem vészesen. 82 lóereje a jó fogású váltóval könnyen beosztható. Nem nehéz a kocsi, alig több mint egy tonna, ezért a bejáratás és a városi kínzások mellett is csak 7,4‐et mutat a fedélzeti műszer. Országúton 6 liter alá is könnyedén lemegy. De ami fontosabb, hogy élvezet az utazás a C3 Aircross‐ban. Kényelmesen nagyok az ülések, minden pöccre, kis erőkkel működik, könnyen és agilisan irányítható. Nem is billeg, pedig annyira simítja az úthibákat, mintha hazánk útjaira tervezték volna. Persze, az igazi országjáró változat az erősebb, 110 lóerős, turbós Puretech motorral szerelt verzió. A kategóriájában több éve díjnyertes motor már tényleg alkalmas 4‐5 fővel és csomagokkal megpakolt módon is hegyet mászni. Vagy az 1,6 literes dízel, amiből 100 vagy 120 lóerős verzió is létezik.

Csomagból alapból 410 liternyit pakolhatunk hátra, de a hátsó pad két részben előre csúsztatható, támlái pedig szögben és teljesen is dönthetők, így 520 liter és 1,3 köbméter közé bővíthető. Ha tetőlécet kell vinni a házfelújításhoz, akkor pedig a jobb elsőt is dönthetjük vízszintesig, így 2,5 méterig jók vagyunk. Az okos apróságok sora folytatódik. Óriás ajtózsebek, műszerfali polcok, pohártartó, és nagy kesztyűtartó várja a személyes holmikat. Formai geg a jó fogású kézifékkar, mely egy automata váltó gombját imitálja. A vezetői műszeregység analóg, de a középkonzol érintőpanelja jövőbe mutató. Sávelhagyásra figyelmeztetés, klíma, tempomat, sebességkorlátozó táblát felismerő rendszer, sok légzsák, és sok hárombetűs biztonsági rendszer, mind‐mind szériatartozék. Extra lehet a head‐up display, az erősítős hifi, a lejtmenet‐vezérlős „Grip Control” rendszer és a nyitható panoráma üvegtető.

A C3 Aircross a 2018. évi Auto Best szavazás nyertese lett, és az „Év Autója” szavazás finalistája. Egy induló változat alig több mint 4 millió forintba kerül. Ez vonzó! Egy közepesen felszerelt, turbós 4,85, míg a dízel 5,4 millió forinttól indul. Emészthető! Mindezt 5 év garanciával adja a gyártó. Nem is olyan rossz egy díjnyertes autóhoz mérten. Csomagoltathatom?

Kép és szöveg: Nagy Viktor