Győr+
2015.08.28. 18:00

Közösen a borvidékért

A tradicionális fajtákra és pincészetekre, valamint a helyi hagyományokra alapozva, közös marketingtevékenységbe kezdtek a Pannonhalmi Borvidék pincetulajdonosai, borászai.

Az elsősorban 11-12 kis pincéből álló összefogás mellé állt az apátsági pincészet is, és közösen megbíztak egy céget, a Pannonhalmi Borvidék Borpromo Kft.-t., hogy segítse ezt a marketingmunkát – mondta el lapunknak Huszár Levente, helyi borász. Hozzátette, a borvidék fellendítésén emellett több szervezet dolgozik, így a Pannonhalmi Szent Márton Borrend is, amelyik civil egyesületként járja az országot, és promotálja a pannonhalmi borokat, de maga Pannonhalma városa is komolyan felkarolta ezt a tevékenységet.

Huszár Levente kiemelte, a bor helyi termék, amely egy adott régióra jellemző, tehát ugyanúgy, ahogy Villány, Eger vagy Szekszárd felépítette a saját brandjét, ezt a Pannonhalmi Borvidéknek is meg kell tennie. Rámutatott, elsődleges céljuk, hogy megismertessék a térség településein a borvidék pincészeteit és borait, valamint az itteni borászokat. Mint mondta, egy 50–70 km-es sugarú kört szeretnének első körben elérni, ami jelenlétet jelent az ottani éttermekben, kulturális és közösségi programokon, kóstolókon. Hozzátette, fontos cél, hogy Győr még jobban megismerje a borvidéket, hogy egyre több borász legyen a városban szervezett bornapokon, egyre jobb legyen a kapcsolat a helyi kereskedőkkel, és hogy ott legyenek a helyi borok az éttermekben. Megjegyezte, jelenleg egy győri étterem borlapján 70 százalékban idegen borokat találunk, és 30 százalékban lehet a Pannonhalmi Borvidék borait kóstolni, az a céljuk, hogy ez az arány megforduljon.

Ehhez az is kell, hogy az étterem, a főpincér, ki tudja ajánlani ezeket az italokat, azaz, hogy képben legyen, ismerje a borvidék borait. Huszár Levente végül rámutatott, Győr városa és a bornapok szervezői nagyban segítik munkájukat, a borszerető közönséget pedig várják a hétvégén a pannonhalmi borszigetre!