Győr+
2015.10.30. 15:00

Magyarország leggyorsabb autói

Véget ért a nyár, lassan az ősz is, ezzel pedig lezárul az autós fesztiválok és versenyek ideje. Az egész szezonban precízen állítgatott, majd széthajtott gépekre egy időre ponyva kerül, letisztogatják, megsimogatják és tavaszig elbúcsúznak kedvenceiktől a pilóták. Pihennek a drift autók, a rallis és offroad szörnyek és a bivalyerős dragsterek is. Utóbbiak, na és persze a kisebb teljesítményű, de még így is pokoli sebességgel száguldó autók az év gyorsulási záró futamára gyűltek össze a fertőszentmiklósi reptéren.

A Gázfröccs televíziós műsorának stábja Magyarország leggyorsabb autói közül kettőt is bemutat. A külföldön is nagy sikereket elérő Révhelyi Péter autóját, a jellegzetes formájú Chevy Cupe 37 Pro Mod Dragstert mindenki jól ismeri, aki valaha volt már gyorsulási futamon. A csapat ezzel az alaposan átépített amerikai kocsival a harmadik idényét zárta, most éppen bajnoki címmel. A pilóta partner volt abban, hogy az autót bekamerázzuk, így különleges felvételek készülhettek.

A másik hasonló képességű csoda tulajdonosa, a fertőszentmiklósi verseny szervezője, Káldy Péter régi harcos ebben a műfajban. Az 1969-es Chevy Nova tíz éve van Magyarországon, eddig 3 motort koptatott el, az idén tavasszal került be egy teljesen egyedi versenymotor, egy 9000 ccm-es, hosszúlöketű Chevy Big Block. A gyönyörű szép és brutálisan erős gép nagyjából 8,5 másodperc alatt nyomja le a 402 méteres távot, pilótájának a jövőben jó esélye van arra, hogy az eddig megszerzett több mint kétszáz győzelmi serleggyűjteményét tovább bővítse.

A Gázfröccs ötödik adása sem marad teszt nélkül. Ezúttal egy újabb crossovert vezettünk, a korábban már kipróbált Renault Kadjar és a Volvo XC90 után. A Hyundai Tucson dizájnban, kényelemben, extrákban a legnagyobbakkal is felveszi a versenyt. Amiben pedig nagyot lépett a dél-koreai gyártó, az a rendkívül széles motorválaszték. A Tucson kategóriájának egyik legszélesebb Euro6-os motorkínálatával lép piacra. Kétféle benzinmotor (a 135 lóerős 1.6 GDI és a 176 lóerős 1.6 T-GDI) mellett három különböző dízel: a 115 lóerős 1,7 literes erőforrás, valamint a kétféle teljesítményszinten (136, illetve 184 LE) kínált 2,0 literes motor áll a vásárlók rendelkezésére. Stábunk a kétezres, 136 lóerős változatot próbálta és filmezte.

Az autók szíve-lelke a motor, így van ez az Audi esetében is. A világ legnagyobb motorgyárának számító győri üzemben naponta több mint nyolcezer erőforrás készül. A Gázfröccs kameráival a V6 dízel gyártósort vette célba, és szakemberek segítségével követte végig azt a folyamatot, amíg az alkatrészekből komplett egész lesz. Ezen a soron naponta ezer darab, ami azt jelenti, hogy átlagban 78,5 másodperc alatt kerül autóba beépíthető állapotba egy-egy motor.

A Gázfröccs című műsor ötödik adását, benne a három érdekes témát keressék a Győr Plusz Televízió műsorán, valamint a tévé internetes oldalán.