Győr+
2017.09.06. 15:54

Még ebben a hónapban megkezdik helyére tolni az új Mosoni-Duna hidat

Gőzerővel épül a Győrt keletről elkerülő út harmadik szakasza, ez magában foglal egy 5,2 kilométer hosszú, kétszer egysávos utat, valamint egy új hidat, amely Magyarország hatodik leghosszabb hídja lesz – mondta el a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján Simon Róbert Balázs győri országgyűlési képviselő, a megyei fejlesztések miniszteri biztosa.

Lenyűgöző látványt nyújt az épülő új híd, amely Győrszentiván kertváros és Győr-Bácsa között teremt közvetlen összeköttetést. A Mosoni-Duna felett átívelő híd három részből áll, bal és jobb parti előre gyártott vasbeton ártéri hidból, valamint egy kosárfüles acél ívhídból. Teljes hossza 395 méter. Még ebben a hónapban megkezdik helyére tolni, az időjárás függvényében ez néhány hetet vehet igénybe. A kétszer egy sáv mellett a kerékpárosoknak is külön sávjuk lesz.

A hídépítéssel párhuzamosan épül a 813-as számú főút is, ez az 1-es főúttól a 14-es főútig tart három körforgalommal kiegészülve. Jelenleg a pályaszerkezetet és a padkát építik. Befejezése 2018 második negyedévében várható, a kétszer egysávos úton 90 km/h sebességgel haladhatnak a személygépkocsik.A harmadik szakasz kivitelezése hazai forrásból, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 14,85 milliárd forintból valósul meg. A harmadik szakasz befejezésével teljessé válik a Győrt keletről elkerülő út, amelynek teljes hossza 13,4 kilométer, s az M1 autópályát fogja összekötni a 14. számú főúttal. Az elkerülő út M1 autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el, a Vonal út és az 1. sz. főút közötti részt 2016 december közepétől használhatják a közlekedők.

– Az elkerülő út harmadik ütemének átadása után az észak-dél irányú átmenő járműforgalom már lakott területen kívül bonyolódik, jelentősen csökkentve ezzel Győr zaj- és légszennyezettségét – fogalmazott a beruházás előnyeiről Simon Róbert Balázs. A politikus azt is elmondta, az új hidon a számítások szerint naponta ötezer autó halad át, jelentősen mentesítve ezzel a Széchenyi-híd és az Árkád előtti körforgalmat, ahol csúcsidőkben gyakoriak a torlódások.

 

 

Koloszár Tamás

Fotó: Marcali Gábor