Győr+
2018.05.31. 09:00

Merőben más TESZT: Volkswagen T-ROC 1.5 TSI ACT Style

Amikor a Volkswagenről szó esik autós berkekben, szinte mindenben az elsők között említik a szakértők és hétköznapi használói egyaránt. Talán egy területen nem az első, az pedig a külső dizájn merészsége. Mindig a közízlést követi. Követte eddig. De most megjött a T‐Roc.

Lehet kicsit szigorú voltam az első mondataimban, amikor azt állítottam, hogy a „népautók” formája nem emelkedik ki a tömegből. De tény, hogy az extrém formai játszadozás kerülése egyben erény, mert egy 15 éves ötös Golf sem tűnik öregnek – tehát egy ilyen járgány kortalan. Viszont korunk egyre inkább individualista kocsikat kíván. A volfsburgiak válasza erre a T‐Roc kompakt SUV.

Egyéniség
Az új modell nem kizárólag élekből áll. Igaz, szögletesek az oldalablak‐keretek, a hátsó lámpa sarkos, és egyben egy rejtett, éles légterelőt formáz. De a T‐Roc orra már lágyabb vonalakból építkezik, mint egy hetes Golf. A tető ívét végigkíséri egy stílusos alumínium díszléc. Az oldallemezen pedig friss elemek jelentek meg. Az első sárvédő domborítása egy Audi RS6 kerekei körül is megállná a helyét. És kapunk egy izmos hátsó „combot”, ami eredetileg a Bentley Continental GT sportkocsi sajátja. Ezt a látványt fokozhatjuk a csodásan élénk fényezés‐ sel, mint például a tesztautó Ravenna‐kék színe. Vagy továbbléphetünk, és felárért kérhetjük kontrasztos tetővel – fehér, fekete vagy akár piros színben –, ehhez igazodó külső tükrökkel.

Első az élet
A Volkswagen mindent bevet az új modelljeiben a biztonságos autózásért. A kis SUV alapáron (!) megkapja a fáradságra figyelmeztető, sávtartó és városi vészfékező/gyalogosfelismerő rendszert, illetve a távolságtartó automatikát. Ehhez jön a szokásos lufitömeg, ami egy hatéves szülinaposnak is tetszene – szám szerint hat légzsák, amire ne legyen szükség. Az autó is megkapja a védelmet, hiszen minden T‐Roc első‐hátsó parkradarral szerelt. Aztán minden modellnél ott a négy tárcsafék és a bombabiztos futómű. Sportosan kényelmes, komfortosan magabiztos, biztonságosan bevállalós.

Utazós
A T‐Roc nem hazudtolja meg származását, ha a vezetésről, az autózás élményéről van szó. Az általunk kipróbált 1,5 literes, 150 lóerős TSI benzines turbós motor több mint elég az autóba. Kétezres fordulaton éled a négyhengeres, majd a 250 Nm ülésbe préselő vehemenciával tolja meg az alig 1,4 tonnás kasztnit. A tökéletes megvezetésű, kis erővel mozgatható váltó partner a kapcsolásokban, bár ez a motor nem igényli a túlzott kapkodást. Lehet, hogy a DSG automataváltó nagyobb kényelmet ad, de a manuális az irányítás örömét. Ha városban cikázunk, pisztrángként ugrálhatunk a sávok között, hosszú úton pedig élvezhetjük a nagyhalakra jellemző kiegyensúlyozott suhanást. Meglepően kulturált és csendes a 4,2 méteres „fauvé”. Emellett takarékos, mert 5,5–7,5 literrel beéri százon. Négy főnek ideális a beltere is, elég a lábtér elöl‐hátul, és a csomagoknak is jut 445 liter szabad hely.

A fedélzeten
A műszerfal, az ülések, a könyöklő és a sok kényelmi felszerelés mind azt sejtetik: ez egy Golf. Persze, ha színes tetőt kérünk, és ehhez passzoló fényezett beltéri betéteket kapunk, akkor rádöbbenünk, ez nem Golf, hanem valami más. Alapáron 6,5, kevés pénzért 8 colos érintőképernyőt adnak a középkonzolra. És akár egy másikat a sofőr elé. Minden T‐Roc‐ban van klíma, bőr multikormány és bluetooth kihangosító. Funkció és luxus kéz a kézben jár a Style szinten, ami a Sport verzióban fokozható.

Árbajnok
A Volkswagen T‐Roc korrekt áron kapható. Egy ezres 115 lóerős, jól felszerelt Style kivitel 5,9 millióért vihető haza. A tesztautóban duruzsoló egyötös benzines felára csak 680 ezer forint. Érdekes alternatíva a 2 literes, 150 lóerős dízel DSG‐vel, összkerékhajtással vagy ugyanez benzines verzióban 190 lóerővel. Utóbbiak 7,6 és 8,8 millió között érhetőek el, felszereltségtől függően. Ez azt jelenti, hogy olcsóbb, mint a Golf, de tágasabb, vagányabb… T‐Roc.

Szöveg: Nagy Viktor

Kép: Marcali Gábor