Győr+
2018.10.09. 11:14

Paradicsomi állapotok almaszüret idején

Gyorsan otthon érezzük magunkat az olaszországi Dél-Tirolban. Ahogy leszállunk a bolzanói repülőtéren, a parkolóban több tucatnyi Győrben gyártott Audi Q3-as fogad bennünket. Gyors eligazítás a reptéren, sebességhatárokról, vezetés közbeni telefontilalomról, magyarországihoz hasonló nulla alkoholértékről, s máris választhatunk az autók között.

A nemzetközi autóteszteken nagy a férfiuralom, hölgy alig akad, így a kocsik színei a nulla kategóriába tartoznak, annál nagyobb szerepet kap a motor. Két benzines és egy dízeles a választék. Előbbiek 230, illetve 150 lóerősek, a TDI ugyancsak 150 lovas, valamennyi Győrben készült, a világ legnagyobb motorgyárában.

 

Harmadik évtizede van lehetőségem az Audival tesztutakra járni, s mindig megállapitom, az ingolstadti konszern nem csak autógyártásban, hanem szervezésben is világszínvonalat képvisel. Mesebeli helyszíneket választanak ki mindig, paradicsomi állapotokat teremtenek, ami ezúttal némileg képzavar, mert éppen almaszüret van Dél-Tirolban. Araszolunk az almahegyeket szállító traktorok között, lenyűgöző táj vesz körül bennünket. Ez a legnagyobb kihívás, hogy éppen a környezetre vagy az autóra koncentráljunk. Illene az autóra, azért vagyunk itt, de Dél-Tirol hegyei komoly kihívást jelentenek a kocsinak éppúgy, mint a sofőrnek.

 

 

Vezetés közben próbálom a tájat kizárni. Nem csak azért, mert egy harminchárom ezer eurós autó volánjánál ülök, hanem ezért is, mert a szerpentinek próbára teszik a sofőrt. És a hajtűkanyarok váltogatják egymást. A Q3 biztonsággal szeli a kanyarokat, útfekvése kiváló, a kormányműve mint egy svájci óra, precízen és finoman reagál, a belső tér pedig olyan, mintha repülőgépbe ülne az ember, hatalmas digitális műszerfallal és még hatalmasabb MMI érintőképernyővel.

 

 

Az új Audi Q3 második generációs családi SUV-ja a fenekünk alatt nemcsak határozottabb megjelenésű, hanem a bőséges térkínálatnak, a sokoldalú variálhatóságnak és a számos praktikus részletmegoldásnak köszönhetően a használhatósága is lényegesen javult. A kompakt szabadidő-autót számos felsőkategóriából átvett infotainment-megoldás köti össze a környezetével. A parkolást, a városi közlekedést és a hosszú utakat új vezetéstámogató rendszerek könnyítik meg. Ezek a továbbfejlesztett futóműhöz hasonlóan egyben a komfortot is növelik.

 

 

Az első teszt út a My Arbor Hotelig vezet. Az ötven kilométeres teszt út pillanatnak tűnik. A Q3 volánjánál az ember szembesül a vezetés élményével. A szállloda – az Én fám magyarul – előtt a győri Audi Hungaria két munkatársa fogad bennünket. Hetek óta Bolzanóban van Szakonyi Ádám és Gáspár Balázs, akik nem csak a magyar, hanem a teljes nemzetközi médiavilág munkatársait segítik. Ha éppen gond lenne a navigációs út kiválasztásával, vagy valamelyik vezetői asszisztens aktiválásával, készséges ugranak, hogy segíthessenek.

 

 

Délután egy két és fél órás szakasz az újabb útvonal. Autópálya, szerpentin, hegyi utak, bárhol vezetünk, az autó magával ragadja a sofőrt. S mellé némi büszkeség is társul, hogy ezt a kiváló autót Győrben, az Audi Hungaria munkatársai készítették.

 

Szerző: Koloszár Tamás

Fotó: Marcali Gábor