Tablet és robotok a Radnóti-iskolában

Győr+
2019.03.20. 12:19

A győri Radnóti Miklós Általános Iskola lépést tart modern világunk digitális fejlődésével. Ezt egy sikeres pályázat is segíti, amelynek vívmányait szakmai nap keretein belül mutatták be az érdeklődőknek szerdán délelőtt.

„Nagyon fontos, hogy az iskolák meg tudjanak újulni a XXI. században” – nyilatkozta Szitáné Egyházi Katalin, a Győri Tankerületi Központ projekt referense a Győr+ Televíziónak. Elmondta, ehhez valóban nagy segítség az EFOP pályázat, amely a digitális térben való tanításra és tanulásra fókuszál, s amely összesen több mint 120 millió forinttal támogatja a négy nyertes intézményt: a győri Radnóti Miklós Általános Iskolát, a szintén győri Kazinczy Ferenc Gimnáziumot, a gyömörei Háry László Általános Iskolát és a Sokorópátkai Általános Iskolát. A Radnóti ebből több mint 20 millió forintot kap.

Sulyokné Kelemen Judit, intézményvezető

Sulyokné Kelemen Judit, a Radnóti Miklós Általános Iskola intézményvezetője Teller Ede, magyar származású amerikai fizikust idézve azt mondta: „Az olyan ember, aki nem ért a számítógéphez, az a XXI. században analfabétának fog számítani.” Kiemelte, nagyon fontos, hogy a gyermekek ne csak értsenek a számítógépekhez, hanem digitális módszerekkel tanulhassanak, amelyek később, a munka világában hasznukra válhatnak. Ennek fényében az iskola folyamatosan fejlődik. Az igazgatónő és Nógrádi László informatika tanár közös ötletének köszönhetően léptek rá arra az útra 2016-ban, amelyen azóta is haladnak, érnek el sikereket. Az Oktatási Hivatal az informatikai oktatás terén bázisintézményének választotta a Radnóti-iskolát, majd a pályázat nyújtotta lehetőségeket is kihasználták, amelyek teljes mértékben összeférnek az általuk kitűzött céllal: a szövegértés és az informatika oktatás fejlesztésével.

Ebbe a különös, digitális oktatásba mi is bepillanthattunk. Reggel nyolc volt, becsengettek. A Radnóti első osztályosait vigyázzba állította Nagy Éva tanító néni, ahogy az máshol is szokás, és a hetesek jelentése következett. Ami ezután jött, azonban kicsit sem volt mindennapi. A kisdiákok előtt a padon ugyanis olvasókönyv helyett tabletet láttunk, és nem volt szükségük tollra, ceruzára, alkalmazások segítségével oldhatták meg a kiosztott feladatokat. A elsősöknek kicsit sem okozott nehézséget, hogy egy okoseszözön tanuljanak játékosan, figyelmesen követték a tanár néni utasításait, aki órája elején hangsúlyozta, bár a tablet nem helyettesítheti a könyveket, segíti a gyermekeket az új ismeretek elsajátításában, és fejleszti a szövegértésüket.

A második órára az ötödikesekhez várták az érdeklődőket, ahol Nógrádi László informatika tanár trenírozta a gyermekek problémamegoldó gondolkodását. A Győr+ Televíziónak elmondta, az iskola minden korosztályát lefedi az a fejlesztés, amelyben a Radnóti-iskola részt vesz, 1. osztálytól 8. osztályig mindenkinek tudnak valamilyen újdonságot mutatni, beleértve a robotok programozását, illetve a szövegértésre szolgáló Web 2.0-ás alkalmazásokat. „Büszkeséggel tölt el bennünket az, hogy az iskola összesen 18 különböző robotot kap majd ennek a fejlesztésnek köszönhetően: a legkisebbek számára használható robotoktól kezdődően a humanoid robotokig minden lesz a palettán, és ez elvarázsolja a gyerekeket” – mesélte az informatika tanár. Hozzátette, ezenkívül 3D-s nyomtató is érkezik az iskolába, ami szintén nagy lehetőség lesz a gyermekek számára, ugyanis ők bárhol is helyezkednek el felnőtt korukban, a munka világában biztos, hogy a robotokat fogják alkalmazni, s az itt megszerzett tudás segítségükre lesz.

Szerző: Bodrogi Sára

Fotó: MekliZ fotóstúdió