VESZPRÉMI VÁLTÓGONDOK

Győr+
2014.07.16. 09:51

Benzingőzzel teli levegővel és a verseny csapatok körüli kellemes szócsatákkal találkozhattak azok a nézelődök, akik július 12-én és 13-án a Veszprém Aréna környékén jártak. Az immáron 21. Veszprém Rally minden izgalmával együtt csalogatta a sportág szerelmeseit a magyar tengertől néhány km-re fekvő városba.

A péntek éjszakai eső miatt szombaton délelőtt még nagy találgatások voltak a szerviz parkban arról, hogy vajon esős vagy száraz futam elé nézünk. Folyamatosan száradt a pálya, de az erdős részeken nem tudott olyan tempóban szikkadni, mint a mezők környékén, ennek köszönhetően több helyütt mély pocsolyák késztették gondolkodásra a csapatokat. A technikai és az adminisztratív átvételt követően a pálya bejárással telt a versenyzők ideje, így a győri Gergely Róbert és Kailbach Gergelyé is. A fiúk igyekeztek minden szükséges információt alaposan feljegyezni, pontos itinert készíteni a vasárnapi gyorsasági szakaszok lehető legjobb teljesítéséhez. Nem volt könnyű dolguk, számolniuk kellett a folyamatosan erősödő napsütéssel, de a várható záporokkal is. Ezek azok a pillanatok, amelyekért izgalmas egy-egy murva verseny. A folyamatosan változó terepviszonyok állandó kihívások elé állítják a pilótákat és navigátorokat. Nincs két egyforma pálya, méterről méterre változnak a teljesítésre váró feladatok. Gergely Robiék mindig, minden pályára új itinert írnak, így figyelembe tudják venni a változó útburkolatot és terepviszonyokat. A murva versenyek szépsége pont ebben rejlik, hogy nem tudod mi vár rád a következő métereken.

 

 

Gergely Róbert: A Mikulás rally-kat is beleszámítva ötödször álltam a Veszprém rally jelképes rajtjánál. Az itt kijelölt pályák közül mindegyik nagyon tetszett, a legszimpatikusabb a 18 km-es hajmáskéri. Az brutál volt, ette az autót rendesen, de az egy igazi rally pálya. Az első gyorsaságin szerintem egész jó időt mentünk, rosszabb pályára számítottam, az első osztály már jól felszárította. Itt a második időt autóztuk. A második gyorson Vigántpetenden harmadik időt hoztuk össze a Hondával, ami az abszolút értékelésben lehetővé tette, hogy a második helyen maradjunk. A harmadik mért szakasz volt a hajmáskéri 18 km-es, itt már gyorsultunk és egyre inkább éreztem az autót, ez az abszolút leggyorsabb időt jelentette. Három mért szakasz után 3,2másodperc hátránnyal a második helyen érkeztünk a szervizparkba. Sajnos az elejétől kezdve váltó gondokkal küzdöttünk, de a csapat úgy döntött próbáljunk meg az utolsó körön végig menni, de csak a 4. szakasz végéig értünk el. Ez jelentette a szoros verseny végét számunkra.

 

 

Kailbach Gergely: Első szakasz közben már éreztük, hogy gond lesz a váltóval, Robinak fognia kellett, hogy benn maradjon sebességbe. Végül a negyedik gyors után már csak 4. és 5. fokozatunk maradt, és megrepedt a váltóház, ahol az összes olaj elfolyt ezért feladtuk a versenyt. Sajnálom, mert nagyon jó időket autóztunk, és úgy érzem, most esélyünk volt az abszolút elsőségre is.(x)