Győr+
2017.04.27. 10:48

Vigyázz, Kész, Pénz!

Győrben mérkőztek meg a továbbjutásért a Kamp;H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő diákcsapatai. A zsűriben munkatársaink is ott voltak.

Idén hetedik alkalommal rendezte meg a Kamp;H Csoport Vigyázz, Kész, Pénz! elnevezésű országos pénzügyi vetélkedőjét általános iskolások számára. Április 26-án a regionális középdöntők következő állomása Győrben volt, ahol Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom és Fejér megye 88 diákja mérkőzött meg korosztályonként 5 csapatban. A középdöntősök igen felkészülten érkeztek a versenyre.

A regionális fordulókhoz érkezve a Kamp;H Vigyázz, Kész, Pénz! vetélkedő egyre fokozódó izgalmak között telik. A jelenleg zajló középdöntős szakaszban az ország 8 különböző pontján mérik össze pénzügyi tudásukat általános iskolás diákok, akik közül korosztályonként, régiónként egy-egy csapat juthat tovább az országos döntőbe. A Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom és Fejér megyékből továbbjutó 20 csapat feszült figyelemmel küzdötte végig a győri középdöntőt. Idén a számolási feladatokon túl a szövegértési, pénzügyi terminológiai tudás és a következetes gondolkodtatás volt középpontban.

A győri középdöntőre 15 iskolából érkeztek szerte Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom és Fejér megyékből. Az eredmények pedig így alakultak a nap végén:

• 1-2. osztályosok korcsoportjában a Szabadhegyi Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium Kutyajó bankárok nevű csapata bizonyult a legjobbnak,

• 3-4. osztályosoknál a Hársfadombi Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola Cincogik csapata győzedelmeskedett,

• 5-6. osztályosok kategóriájában a Szabadhegyi Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium színeiben az ÉSZ-BOOK csapata került ki győztesen,

• 7-8. osztályosok közül pedig a Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium Gondolkodó csapata vehette át a középdöntős jutalmat.

 

„Egy ilyen versenyen, mint a Kamp;H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedője, nem csak az számít, hogy ki jó matekból, hanem az is, hogy mennyire tudják a gyerekek a gyakorlatban értelmezni az egyes pénzügyi, gazdálkodási, takarékoskodási kérdéseket, és hogy megfelelő megoldást találjanak azokra. Idén először vettünk részt a vetélkedőn és ugyan néhány feladat trükkösebbnek bizonyult, mint amiket alapvetően gyakorolnak a gyerekek az iskolai tanórákon, sikerült ezeket is megoldaniuk. Személy szerint nagyon fontosnak gondolom, hogy a pénzügyi ismeretek felépítését már minél fiatalabb korban elkezdjük, azokat a mindennapi élethez szabva elmélyítsük, hogy a gyerekek már általános iskolában megismerkedjenek az egyes alapfogalmakkal, és fel tudják mérni a pénz, vagy épp egyes tárgyak értékét. Magát a Kamp;H Vigyázz, Kész, Pénz! programját azért tartom hasznosnak, mert a tudatos pénzhasználatra tanítja a fiatalokat.” – mesélte a győri középdöntő után Horváthné Hollósi Ágnes, a Szabadhegyi Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium Kutyajó bankárok nevű csapatának felkészítője, akik a középdöntő fordulóján első helyezést értek el az 1-2.-os korosztályban.

 

 

A diákok teljesítményét szakmai zsűri értékelte. A zsűri tagjai voltak:

• Nagy Zsuzsanna, a Kamp;H Bank győri fiókigazgatója, a zsűri elnöke,

• Sipőczi Katalin és Takácsné Bakó Róza, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Győri Tankerületének igazgatási referensei, valamint

Weingart Zsuzsanna pénzügyi asszisztens és Ferenczy Balázs műsorvezető, a Győr+Média Zrt. munkatársai.

A vetélkedőn megkérdeztük Nagy Zsuzsannát, a Kamp;H Bank győri fiókigazgatóját, a Vigyázz, Kész, Pénz! zsűrijének elnökét, ő hogyan látja, a verseny mennyiben tud előremutató lenni a jövő generációjának oktatásában: „Általános iskolai szinten a pénzügyi ismeretek nem képezik a tananyag részét, így azt gondolom, a vetélkedő ismeretanyagának, feladatainak egyértelműen van létjogosultsága a fiatalok oktatásában. Ideértve a matematikai feladványokon túl a pénzügyi lexikális tudást, de vetélkedő során a gyerekek megismerkedhetnek a pénz történetével is, és szélesebb rálátást nyerhetnek arra, hogyan is használjuk a pénzt a való életben. Így például azt is megtanulják, hogyan lehet kiszűrni a hamis pénzeket. Ezt mindenképp hasznosíthatják a későbbi pénzhasználatuk során. A gyakorlati tudás mellett persze erős motivációs eszköz a díjazás is. A zsűri oldaláról pedig kifejezetten jó látni a lelkesedésüket, és hogy milyen felkészültséggel jönnek a versenyre.”