Teszt: Audi Q4 e-tron Sportback

Álomszép valóság

Fotó: Nagy Viktor
Nagy Viktor
2022.09.09. 11:33
Hirdetés

A villanyautózás a jelen. Az Audi jövőbe mutató technikája a Q4 Sportback kupé-crossoverben a formáján és prémium extralistán keresztül akar és tud érvényesülni.

Egyedi és prémium

A Volkswagen konszern az elektromos autózás élvonalába került, miután az MEB platform kifejlesztésével egy egész járműcsaládot tudott piacra dobni. A hajtást, akkupakkot és a legmodernebb fedélzeti rendszereket integráló konstrukció legigényesebb és – szerintem – legszebb képviselője az Audi Q4, azon belül pedig a kupé vonalú Sportback verzió. A kocsi vagány, erőteljes sárvédőívekkel, valamint kupés tetővonallal és lapos szögben fekvő, osztott hátsó szélvédővel hódít. Prémium márkához híven egyedivé tehető: a lökhárító, kerékjárati ívek és küszöb, a hűtőmaszk körüli keret, és az Audi logó is lehet más-más színű – tesztautónk esetén gyöngyházfehér fényezéssel kombinálva.

Kupés tető, kettéosztott hátsó szélvédő

Technika és kényelem

Ha a külső nem elég meggyőző, akkor üljünk be nyugodtan a komfortos vezetőhelyre. A „technokrata” stílusú, modern és határozott vonalú műszerfalba sikerült beépíteni két óriási kijelzőt. Egy a kormány mögül tájékoztatja a vezetőt a teljesítmény, töltöttség, visszatáplálás és sebesség, vagy akár teljes képernyőn a navigációs adatokról. A központi LCD pedig a szórakoztatást szolgálja. Meglepő módon találunk a Q4-ben egy gombsort is, amivel a klímát tudjuk kezelni – ez üdvözlendő. A megjelenített felületek grafikája szép, gyors és vezeték nélkül is tudja a Carplayt és Android Auto telefontükrözést. A magasra helyezett irányváltó kapcsoló egy „lebegő” konzolra került, alatta jókora rakodóhely van. A második sorban nemcsak a hely bőséges, de opciósan klíma, ülésfűtés is elérhető. A kocsink panoráma üvegteteje pedig a szűkülő hátsó fejtér kényelmetlenségét feledteti – csak ennyi áldozatot kell hozni az álomszerű formáért, miután a csomagtér bőséges, 530 literes.

Technokrata beltér

Halkan és gyorsan

A villamos hajtás egy csoda. Alapból egy 170-211 lóerős motor hajtja a hátsó tengelyt, a padlóba pedig 52-82 kWh kapacitású akkumulátor került. A legerősebb változat az első kerekek hajtására egy 100 lóerős második motort is kapott. A kipróbált e-tron 50 így összesen 300 villany-lóerőt képes az útra szabadítani. Azért fontos, hogy „villany”, mert a 460 Nm nyomaték azonnal rendelkezésre áll, így gondolkodás nélkül tudja teljesíteni a kocsi a 6,2 másodperces 0–100 sprintet, és egészen 180 km/h-ig csendben, rendületlenül száguld, egészen az 500 km-es hatótávolság végéig. Észszerű használat mellett – de nem tojásokkal a pedál alatt – 350 km feletti hatótávolság könnyen elérhető az autóval. A töltés legjobb esetlen 11 kW-os váltóáramú csatlakozóról és 125 kW-os egyenáramú oszlopról mehet – így akár 40 perc alatt 80 százalékra pumpálható fel az akkumulátor töltöttsége.

Érzések és értékek

A Q4 e-tron nagyon jó autó. Az extralista bőséges, így mátrix LED fényszórók, belső hangulatvilágítás, egyedi kárpitok és dekorbetétek kérhetők bele, nem beszélve a „kiterjesztett valóság” head-up-kijelző lehetőségéről. A Q4 40 ára 23 millió forinttól indul, a legerősebb Q4 50 néhány extrával felszerelve 35-40 millióra feltornászható. Ez az ára a presztízsnek és a városon kívül is használható hatótávolságnak. Ha tudjuk zöld energiával tölteni, nem bánjuk, hogy többször kell megállnunk egy hosszabb utazásnál, akkor élvezhetjük ugyanazt a kényelmet és minőséget, amit az Auditól megszokhattunk – egy különlegesen köntösbe öltöztetve.

(x)