![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_38.jpg)
Az Esztergomban gyártott Suzuki S-Cross a kompakt crossoverek kategóriájából eddig is kiemelkedett az opciós összkerékhajtással. Most viszont a kényelmi és biztonsági szolgáltatások terén is szintet lépett.
Formában van
Az S-Cross formavilága ismét továbbfejlődött. Az orra magasabb lett, a full LED-lámpatestek egy kategóriával feljebb is megállnák a helyüket, a hűtőrács pedig minden eddiginél nagyobb Suzuki jelet visel – büszkén. A motorháztető szinte vízszintesen nyúlik előre. Az oldalnézet ugyan emlékeztet a közvetlen elődre, de a lemezek lágyabb vonalakkal díszítettek, és a kerékjárati ívek hangsúlyosabb műanyag betéteket kaptak. A hátsó is kapott új LED-lámpákat, melyek a mai divatnak megfelelően össze vannak kötve, és a hátsó kötény is frissült, robusztusabb lett. Az autó karaktere megváltozott, komolyabb megjelenést kapott, szebb és igényesebb lett.
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_44-700x467.jpg)
Belső értékek
Az autó belsejét sem hagyták érintetlenül. A műszerfal átalakult. Mostantól a 7 vagy 9 colos 14 érintőképernyő a műszerfal tetején trónol, ami így sokkal ergonomikusabb kialakítású. Alig kell levenni a szemünket az útról ahhoz, hogy lássuk a méretes kijelzőt – amin a járműadatok láthatók, zene és térkép fut, vagy mobiltelefonunk „kivetítése” folyik (Android Auto vagy Apple Carplay rendszerrel). A több helyen puha borítású felületek szépek. A középső, lejjebb került légbeömlők alumíniumbetétei különösen jól sikerültek. Maradt bőven fizikai gomb is. A klímapanel, a kormány gombjai úgy működnek, ahogy várjuk. Vannak dedikált kapcsolók a vezetéstámogató rendszerek gyors kikapcsolásához, így nem menüből kell ezeket kezelni. Minden elvárható segéd rendelkezésre áll: sávtartó, táblafelismerő, sebességtartó tempomat alapáron, és holttérfigyelő magasabb felszereltségnél.
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_29-700x467.jpg)
Többet ad
Az első benyomások után gombnyomásra indítom az S-Crosst. Hangtalan az 1,4 literes, négyhengeres BoosterJet turbómotor. Egy mild, azaz lágy hibrid egységet kapcsoltak mellé, ami a fékezési energia nagy részét gyűjti és a 48 voltos akkuból egy inverteren keresztül adja le a fogyasztóknak, illetve segít a gyorsításokban. Lendületesen indulok, jó partner ehhez a hatsebességes kézi váltó, de választható automata is. A 130 lóerős rendszerteljesítmény meglepően vehemensen gyorsít, és nagyon rugalmas. 60-ról, még hatodikban is, erőteljesen gyorsíthatunk autópálya tempóig. Nincs turbólyuk, a nyomaték 1500-4500 fordulat között folyamatosan rendelkezésre áll – a maximális 235 Nm 2-3 ezer között. Az S-Cross a városban kisautós könnyedséggel terelgethető, és országúton, autópályán sem jön zavarba, van ereje. Ráadásul az utastér csendes, a futómű kényelmes, és a kormányzás kellően közvetlen hangolású. Élmény vele kocsikázni. A beltér és a csomagtér (430 liter) elég nagy ahhoz, hogy a család is csatlakozzon és a panorámatetőn kitekintve kövesse az út fölé hajló fák „suhanó” ágait.
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_20-700x467.jpg)
Mit, mennyiért
A Suzukik aduja hazánkban az ár-érték aránya. Az új S-Cross a piros ász. Már a GL is LED-lámpákkal, távolságtartó tempomattal, táblafelismerővel, tolatókamerával, klímával és alufelnivel kapható. Erre tesz rá a GL+ digitális klímával, automata fényszóróval, bőrkormánnyal, és a GLX csúcsfelszereltség 9 colos kijelzővel, holttérfigyelővel és panorámatetővel. Utóbbiak rendelhetők tetszés szerint automata váltóval és AllGrip összkerékhajtási rendszerrel, vagy mindkettővel. A csúcsverziókhoz jár a prémiumautók kiváltságát jelentő 360 fokos kamera is. Hasznos és jópofa, hogy lassú manőverezéskor előre, a kerekek mellé, vagy körbe nézhetünk a rendszer segítségével. És a lényeg, hogy már 6 millió 90 ezer forinttól elérhető, egy összkerekes, automata, full extrás verzió pedig 9,1 millió forint. A tesztautó, GLX felszereltséggel, metálfénnyel 7,8 millióba kerül. És ezért a pénzért 3+7 évig vagy 200 ezer megtett kilométerig főegységekre (motor, váltó, turbó, hibrid rendszer) vonatkozó garanciát is ad a gyártó. Az ajánlat kihagyhatatlan…
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_01.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_02.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_07.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_08.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_03.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_04.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_09.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_10.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_11.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_12.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_13.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_14.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_17.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_15.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_16.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_18.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_19.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_20.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_22.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_21.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_23.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_25.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_24.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_26.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_27.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_28.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_29.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_31.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_30.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_32.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_33.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_34.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_36.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_37.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_35.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_38.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_39.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_41.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_43.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_42.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_40.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_44.jpg)
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2022/02/gf_suzuki_scross_2022_45.jpg)