A Kuga a Ford húzómodellje. A korábbi szérián alig lehetett fogást találni. Most pedig megkaptuk a csendesebb, nagyobb, takarékosabb és szebb utódját.
Szebb és jobb
A Kuga folytatja a Focus és a Puma által megkezdett dizájnvonalat. Orra olyan hosszú, mint egy kardhalé, lemezei gömbölydedek, mint egy fehérjétől duzzadó sportolóé. Fényszórója a sárvédőre simulva elnyúlik, az ablakkeretek íve kupésan lejt, a fara pedig komolyságot sugall. Főleg a szériában adott valódi dupla kipufogóval. Ettől a Kuga simán egy kétliteres turbómotoros verdának tűnik, ráadásul az ST-line verzióhoz ovális krómvégek is tartoznak. Pedig a méretes motorháztető alatt egy háromhengeres teszi a dolgát minden eddiginél jobban elszigetelve. A másfél literes, 150 lóerős EcoBoost motor 230 Nm-rel gazdálkodik, így méretét meghazudtoló erővel gyorsítja a közepes méretű SUV-t.
Sportos és kényelmes
Az ST-line verzió 18 colos alufelniken gurul, a gumi peremmagassága nagy, így bírja a kátyúkat. Belül sportos és prémium hangulatot teremt a fekete tetőkárpit, az alcantara betéttel, piros varrással díszített ülések, és a hasonló stílusú kormány. A műszerfalat karbon mintás betét, a váltógombot és a pedálokat pedig polírozott alumínium borítja. Ezek mellett a lényeg már az alapmotornál is megvan: élvezet vele autózni. Nem annyira vad, mint egy mild-hibrid Puma, a Focusnál kifinomultabb. Ez egy felnőtt autó, hosszú utakra, családi kirándulásokra tervezve. Élvezet vele a lassú menet és a kigyorsítások sem kínlódásként, hanem jóleső érzéssel mennek. A mozgékonysága – és a neve, „városi terepjáró” – urbánus környezetben
is élhetővé teszi. Csomagtere 645 literes, csodás színekben elérhető fényezését az ajtóperemekre kinyíló ütközésgátlók védik a szűk parkolókban. Különös látvány ebben a kategóriában a jól látható
motorháztető, ami elterül előttünk.
Mindenre felkészítve
A Titanium felszereltség dupla digit klímát, 17 colos alufelniket, kulcs nélküli indítást, vezetéstámogató rendszert ad. A következő szinten már LED-fényszórók és B&O audiorendszer is jár, a tesztautó ST-line X szintjéhez pedig a sportos, fekete külső kiegészítők is dukálnak. A téli csomag mindegyikhez elérhető: kormány, első és hátsó ülésés szélvédőfűtés. Minden változatban 8 colos kép ernyő trónol a műszerfal közepén, és a sofőr előtti műszeregység is lehet teljesen digitális. És eljutottunk az üzemmódokhoz. Ha rábökünk a Sportra, jobban ugrik a Kuga, és a digitális műszer piros dizájnja ez egyik legjobb – a fiaim szerint is. Újdonság a mobilra tölthető applikáció, amivel nyithatjuk a kocsinkat, és követhetjük útjainkat, a fogyasztást és a szervizigényt. Később ez a rendszer fejleszthető, ki tudja, mit hoz a jövő – talán beparkol a Kuga a garázsunkba?!
Végeredmény
A jól felszerelt, jól menő „alap” Kuga már kicsivel több mint 8 millió forinttól kapható. A típus akár egy kategóriával feljebb is megállná a helyét, főleg, ha 2 literes dízellel választjuk – van mild-hibrid 150 lóerővel vagy összkerekes 190-nel. Az aduász pedig a plug-in hibrid lesz. 2,5 literes négyhengeres benzinmotor, mellette 14,4 kWh-s lítium-ion akkupakk az 50 km feletti tisztán villamos hajtás ígéretével és a villanymotor. Az összteljesítmény 225 lóerő. Ennek az ára 12 millió forint felett indul. De ha 150 lóerővel meggyőző volt, a másfélszeresével több lesz, mint elég.