A Suzuki a minőség és a megbízhatóság zászlaját hordozza autóin. Ám modelljei inkább a törpe- és kisautók között dominálnak. A Swace az előbbit megtartva szakít az utóbbi hagyománnyal és méretes kombiként hódít – full hibrid hajtáslánccal.
Tekintélyes
A Swace egy kompakt kombi, több mint 4,6 méteres hosszal. Ennek ellenére az orra lapos, a LED-fényszórói lőrésszerűen ékeskednek rajta. Az oldalnézete jelzi, itt egy óriási kocsiról van szó. Az övvonal emelkedése és az egyetlen lemezél, ami a hátsó sárvédő fölött van, vállassá teszik az autót. A hátsó szélvédő erősen döntött, ettől nyúlánkabbnak hat a karosszéria. A letisztult lemezruha méltó lezárásai a fart díszítő széles hátsó lámpatestek. A tesztautó sötét dióbarna-metál fényezése kimondottan elegáns, erős fényben aranycsillámok villannak meg rajta. A B-oszloptól hátrafelé sötétített ablakok látványosak, és napsütésben hasznos a hátsó sorban ülőknek. Az inkább kényelmes utazást adó 16 colos alufelnik egyértelműen támogatják a rosszabb útminőséget.
Színvonalas
A nagy Suzuki beltere is óriási. Elöl nagyon kényelmes, a műszerfal teljes szélességében végigfutó, nagyrészt varrott bőr hatású, puha borítású elemére építették a klímakezelőt, és fölé a nagy központi kijelzőt. Az egyértelműen kezelhető alumíniumgombok igényesek, az összképen érezhető, hogy a pult az ergonómiára kihegyezett. A vezető előtt is van egy méretes LCD-panel, amit az analóg műszerek fognak közre, itt a hibrid rendszer adatai és minden technikai infó megjeleníthető. A multikormány alap, bőrborítású és fűthető. Ennek és például az automata távfénynek a
dedikált kapcsolója a bal térdünknél található konzolon található. A váltó karja hagyományos kialakítású, előtte a mobiltartó – GLX szinten vezeték nélküli töltővel –, ülésfűtés, mögötte az elektronikus kézifék kapcsolói. Az alapáras biztonsági felszerelések közül a sávtartó, adaptív tempomat könnyen, a kormányról kapcsolható, a vészfékezés-asszisztens és a táblafelismerés minden helyzetben aktív a háttérben. A hátsó sor
is tágas, mögötte pedig a dupla padló kialakítás mellett közel 600 literes csomagteret kapunk. A hátsó üléseket döntve sík a padló, és csomagfogó
háló is jár a kocsihoz, amit álló és döntött üléseknél is tudunk használni – fő a biztonság!
Technikai
A Swace indítása egy kék gombbal kezdődik. Aztán nem történik semmi, csak felvillan a „READY” felirat. A full hibrid rendszer már aktív. Egy 1,8 literes benzin- és egy 53 kW-os villanymotorból álló rendszer van a motorháztető alatt. Ismerős lehet ez az egység, hiszen ez a Toyota hibrid megoldása – ahogy a Swace többi része is. A bevált soros-párhuzamos hibrid hajtáslánc benzin-villamos üzemben – gyorsításokkor vagy power
módban –, 1-3 kilométert tisztán villanymotorral, és nagy sebességnél csak benzinnel – akár közben az akkukat visszatöltve – tud közlekedni. Nagyon nagy előnye a rendszernek, hogy az 1,3 kWh-s akkuba sok-sok fékezési, lassításkor képződő energiáját tudunk betáplálni. A tesztautó vegyes, de inkább városi üzemben 5,1 literes átlagfogyasztást produkált. Ez egy 1,4 tonnás kombitól hihetetlen eredmény.
Minden napra
A Swace csendesen indul, a benzinmotor a háttérben akkor indul, pörög, ha éppen szükséges. A fokozatmentes váltó mindig optimalizálja az erőt,
nyomatékot. Városban csak úgy cikázik, villámgyors, előzésnél is nagyon megindul. A futómű nagyon finoman dolgozik, hangtalan és kényelmes, meg sem kottyannak neki a városi kátyúk. A végtelen hosszú felszereltséglista oszlopaiban csak két szintet láttam. A GL+ – a kipróbált példány is ez volt – mindent tartalmaz, kedvezménynyel 8,1 millió forintért. És ott van még a GLX 9,44 millióért, ami a „minden” felett parabola-LED
fényszórókat, holttérfigyelőt, parkradart, automata parkolási rendszert, kulcs nélküli nyitást, és több bőrborítást ad. Valójában a kérdés az, ki nem
szeretne egy kis fogyasztású családi kombit a legmegbízhatóbb japán technikával egy elismert márka, a Suzuki flottájából? A kérdés költői…