A Volkswagen Caddy évtizedek óta a márka városi igáslova. Az ötödik generációs újdonság feltűnő dizájnnal, minden eddiginél komfortosabb vezetőhellyel és szokásosan nagy és jól pakolható raktérrel érkezett.
Generáció a jövőnek
A haszongépjárművek életciklusa nem olyan rövid, mint a személyautóké. A Caddy 1979-től 2021-ig az ötödik generációjához jutott el. Viszont a mostani egy igazán nagy ugrás, mivel megkapta a Golf 8 MQB padlólemezét és technikáját, így készen áll a jövő kihívásaira. A lemaszkolt „hűtőrács” abszolút letisztulttá teszi a Caddy orrát, főleg színezett lökhárítóval kombinálva – ahogy a tesztautón. Az ID.3-szerű orr egy villanyautóra emlékeztet, pedig egyelőre csak belső égésű motorokkal kapható. Az oldalnézete felismerhetően „keddis”, a farát pedig sikerült feldobni az elnyújtott, álló penge formájú lámpákkal, ami akár LED-világítású is lehet. Szélesebb, alacsonyabb, mint elődje, így sokkal spor – tosabbnak tűnik. Igazi vagány puttonyos.
Mit ad a vezetőnek?
A Caddy sokat ad az utasnak. Amikor én is behuppantam a kényelmes ülésbe – ami rendelésre AGR ergoComfort „fotel” is lehet –, óriási tér, temérdek rakodóhely és nagy kijelző fogadott. A középkonzolba épített LCD-panel három méretben érhető el, a legnagyobbhoz az új VW-féle érintőpaneles hőmérséklet és hangerő-szabályozás is jár. A műszerfal formája és funkcionalitása egyaránt a Golf öröksége. Átlátható, minőségi, csak itt nem puha, hanem strapabíró, keményebb anyagok fogadnak.
Ismerős a multikormány, ahogy az érintőgombos világításkapcsoló is, automata fényszóróval. A sofőr kap kartámaszt, amin tökéletesen tudjuk pihentetni a könyökünket, miközben a könnyen kapcsolható 6 sebességes kézi váltóval kapcsolgatunk. A vezetéstámogatók – alapáron vagy extraként – is növelik a kényelmet: például sávtartó, adaptív tempomat, vontatmányirányító rendszer. Ezenkívül USB-C, vagy akár 220 V-os csatlakozás is elérhető a klasszikus szivargyújtó mellett, ahogy a kulcs nélküli zár, illetve indítás.
Mit ad a csomagnak?
A raktér is fejlődött, hiszen most már az 1000×1200 mm-es EURO raklap keresztben is befér. Ráadásul a Maxi változatba kettő is. Ez a verzió 35 cm-rel hosszabb, ebből 20 cm a tengelytávot, 15 cm pedig a hátsó túlnyúlást növeli. Így az alapból 3,1 köbméteres tér 3,7-re növekedik. A hátsó ajtó kettényíló, felárért nagy csapóajtó lehet, lemezelve vagy üvegezve. A tolóajtó mindkét oldalra rendelhető 695 vagy 836 mm szélességgel – utóbbi adat a kategóriában egyedülálló. A rögzítőkampók, alapvető burkolatok és LED-világítás is adott, rendelhető üveges utastér-elválasztó fal és padlóburkolat. A maximális terhelhetőség 744–767 kg között alakul motorvariánstól függően, és 1,5 tonna vontatható vele.
Erő és komfort
A Caddy Cargót a kétliteres EVO TDI dízelmotorokkal szerelik. 75 lóerős (250 Nm), 102 ló – erős (280 Nm) és 122 lóerős (320 Nm) verziók vannak belőle. A középsőt próbáltuk és azt kell, hogy mondjam, teljes mértékben meggyőzött. Kulturált, csendes, erős és egyben takarékos. A nagyobb teljesítmény leginkább hosszú autópályázásoknál jöhet jól, a nyomaték nagy része már a kisebbeknél is megvan. A futómű is társ, mert terhelés nélkül sem pattog, abszolút jól veszi az úthibákat, mégsem zörög a kocsi sehol, kimondottan csendes még autópályatempónál is – a hosszú hatodiknak is köszönhetően. A nagy dízelhez és az egyetlen benzineshez (TSI, 114 lóerő) kérhető DSG automata váltó is. A motorok teljesítik az EURO 6d normákat, fogyasztásuk 6 liter alatt tartható.
Mit mennyiért?
A 102 lóerős verzió, Gold csomaggal (kartámasz, multikormány, tolatóradar, dupla digitklíma), kedvezményekkel nettó 5,8 millió forint körül elhozható. A bőséges szolgáltatás, amit kínál, és a végletekig, tételenként extrázható mivolta miatt ez természetesen feltornázható 8 millióig, de akkor már tényleg luxuskörnyezetbe kerül a vezető, és sok aszszisztens óvja. A megkapó dizájn és a hibátlan minőség minden Caddy sajátja. Mellesleg a „polgári” változat, 7 személyes utastérrel, 1,4 négyzetméteres üvegtetővel luxus családi autóként is szolgálatba állhat.