Egy Volvo az utcaképben üdítő látvány. A legszebb és legsokoldalúbb kombikat és SUV-ket gyártják, miközben emberközpontú részletekkel teszik otthonossá e guruló szobákat. Mégis most egy különc szedánról írunk.
Eshatvanasok
Az első S60 széria szűkös hátsó traktussal indult, de csodás vállakat kapott. A második méretben egy kategóriával lejjebb versenyzett, látványos, de megosztó részletekkel. Most itt a legfrissebb széria, ami egy igazi középkategóriás prémium limuzin. Arányai tökéletesek, már-már hátsókerékhajtású autónak néz ki. Orra extra hosszú, a sallangmentes lemezruha nyúlánk, közel 4,8 méteres.
Elöl Thor-kalapácsa fénylik, hátul jellegzetes C-alakú lámpák, az oldallemezen pedig csak egy látványos él van, a tökéletes helyen – a hátsó sárvédőn. Kizárólag erős, turbós benzines erőforrásokkal érhető el. Ilyenkor megdobban az ember szíve, főleg annak, aki reggelente a kávé illata helyett szívesebben szippantja be a benzingőzét. Majd áhítattal várja az aszfaltra tapadt, forró gumi füstjét. Szóval egy 200 lóerőnél erősebb, Volvo S60 ruhába öltöztetett, szelídített fenevad az érzelmeinkre hat.
Diszkrét erőgép
Csak kétliteres benzines turbómotorokkal, az USA-ban gyártják a szedánt. A tesztautó 250 lóerős T5 változat, ami 320 Nm nyomatékkal szolgál. Ezt alapesetben az első tengelyre, felárért mind a négyre engedi rá. A nyolc sebességes automata váltó, a visszafogott hangú kipufogó és motor hármasa észrevétlenül, ugyanakkor magabiztosan letaglózó. Ne klasszikus sportautós élményeket várjunk, ha a Volvo S60-nal repesztünk. Viszont, ha nem nézegetjük rendszeresen az LCD kijelzőn kivetített körműszereken az aktuális sebességet, gyakran számíthatunk rendőrségi értesítőre gyorshajtásért. A 6,5 másodperces 0–100 sprintet extra könnyedséggel teljesíti, és minden előzés csak másodperceket vesz igénybe. Kevés ellenfelet találunk az utakon, közöttük a 310 ló erős, turbós kompresszoros T6, és a 390 lóerős S60 T8 Twinengine van a listán. Utóbbi a legerősebb benzinmotor és egy villanymotor kombinációjával, plugin hibridként kapható. Nálunk az R-Design, sportos verzió járt gyári, 15 mm-rel ültetett sportfutóművel. Még úgy is jól kezelte a magyar utakat, hogy a nagyobb, 20 colos felnik voltak rajta. Végtelenül stabil és jóindulatú a közepes Volvo, az összkerekes erre tud rátenni egy lapáttal. Ha mégis több ringatózásra vágynánk, az állítható, adaptív futómű is választható – a kényelemre hangolt, Inscription felszereltséghez.
Saját limuzin
A Volvo életérzéshez kötelező hozzávaló a skandináv tervezésű beltér. Az elektromos első Contour ülések a legkényelmesebbek, amiket autóba szerelnek, sportülésekhez mérhető oldaltartással, combtámasszal, minden irányban állítható kialakítással. A műszerfal dizájnja és a felhasznált anyagok első osztályúak. Középen a szokásos 9 colos, állított tablet-re hasonlító képernyő, alatta kevés, igényes gomb. A „kardánalagút” magas, rá építették az indításra használt forgókapcsolót és az üzemmód-váltót – ECO, Comfort és Sport közül választhatunk. A légbeömlők formája és azok kezelése ebben a Volvóban is elvarázsolt. Az egyedi kinézetű „Metal Mesh” alubetét végigfut a pulton, aminek minden része igényesen illesztett és puha tapintású. A kormány gombjai belesimulnak a küllőkbe, kezelésük gyorsan tanulható. Az olvasólámpák fényereje egyesével állítható és programozható – micsoda kényeztetés! A hátsó sorban a tér fejedelmi, ami fokozható négyzónás klímával és ülésfűtéssel. A hangulatról 600 W-os Harman/Kardon vagy 1100 W-os Bower&Wilkins csúcshifi gondoskodik. A csomagtér ugyan szűk nyílású – a kupés tetővonal és a nyújtott hátsó szélvédő miatt – de 440 literrel élhető, felárért bővíthető az elektromosan dönthető hátsó támlák segítségével.
Biztonságos áron
Az alapáras City Safety rendszer éjjel-nappal gyalogost, biciklist és élő állatot is felismerve kerüli el az ütközést. Jár minden Volvóba sávelhagyást figyelő rendszer, ami nem enged le az útról, vagy ha elkerülhetetlen, élesíti a passzív biztonsági rendszereket. Így egy Volvo S60 T4 190 lóerős alapmotorral 11,5 millió forintos árról indul, míg a T5-ös tesztalanyunk néhány extra csomaggal 15 millióért vihető haza. Csak egy gond van vele, most úgy érzem, fel kell adnom a kombi-mániámat, hogy egy dögös négyajtósba ülhessek.