Gázfröccs teszt: VW Arteon R-Line TDI DSG

Formában nagy

Győr+
2021.01.06. 10:22

A Volkswagen komolyan veszi a négyajtós kupé kategóriát. Az Arteon markáns orral, csodásan ívelt tetővel és izmos hátsóval készülő, ötajtós luxusautó.

Passat a négyzeten
A VW Passat a középkategóriában az egyik legjobb autó. Erre az alapra először 2008-ban készült sportlimuzin, a CC, majd 2017-ben debütált a merészebb, igazi GT génekkel megáldott Arteon. Nem egyszerű átalakításról van szó. Az Arteon – melyet most frissített fel a gyártó – közel tíz centivel hosszabb, néggyel szélesebb és ugyanennyivel alacsonyabb, mint a Passat. Sőt, a tengelytávja is 4 cm-rel nagyobb. Ettől nyúlánkabb, tekintélyesebb, mégis sportosabb jelenség. Nyilván az Arteon szélesen elterülő, króm hűtőrácsa és az ebbe ültetetett, szűkre húzott LED-fényszórók – a teljes
szélességben végighúzott menetfénycsíkkal – a kocsi ékességei. Ennek láttán az utca embere megbámulja, ha pedig a tükörben bukkan fel, automatikusan félrehúzódnak előle. És akkor még nem láttuk a kupés tetőívet, a hátsó sárvédő szexi domborítását és a „porschés” fart. Ezt fokozzák a keret nélküli ablakok és a 18 colos (R-Line) alufelnik. Egészében nézve prémiumérzést és feltűnést kelt, mint Bradley Cooper a vásárcsarnokban.

Ez a far…

Valós értékek
A belső térben folytatódik a magas minőség. Itt is látszik, hogy ez a csúcs-fauvé. Elegánsabbak a fém- vagy fabetétek, a légbeömlők és a hangulatfények. Több ponton „digitalizálták”, ahogy a gyártó fogalmaz. Szerencsére azonnal megtaláltam minden kezelőszervet. De tényleg, már alap a két LCD- kijelző (kormány mögött 10,25, középen 8 vagy 9,2 colos), és a klímavezérlő érintőpanelt kapott. Még mindig a legjobb
a piacon az ergoComfort vezetőülés, és miután nagyobb a tengelytáv, mint a Passatban, pazarlóan nagy a lábtér hátul – ugyanitt, a tető lejtése miatt kicsit kisebb hely jut a fejeknek. A kényelem pazar menet közben is. A futómű kényelmes, a zajszint alacsony, a hétsebességes DSG automata okosan vált. Jó párost alkotnak az új, 2 literes „evo” TDI-vel együtt, ami 200 lóerős és maximálisan 410 Nm-t tud. A profin hangolt futómű – ami még nagy kerékkel sem ráz – és a komoly teljesítmény ideális adalék a tekintélyt parancsoló formához. Ami egyébként praktikus is, hiszen az ötödik ajtó magasra nyílik és 553 literes „hangárt” rejt magában.

Luxus belső

Nappal és éjjel – biztonságban
Az Arteon nagyon biztonságos. Nemcsak a törtéstesztje 5 csillagos, de a passzív rendszerek garmadája is erős. Parkoláskor első-hátsó radarok és a VW-jel alól néző tolatókamera van a segítségünkre – és az automata parkolásasszisztens (extraként). Ha tolatni kezdünk, akkor az oldalról érkezőkre figyelmeztet, ha már haladunk a sávunkban, a tükrökben villannak fel a holttér-figyelők a mögöttünk-mellettünk közlekedőkre felhívva a figyelmet. A feláras Travel Assist rendszer pedig egybefogja a forgalomban használatos segédberendezéseket. Tartja a sávot, az előttünk haladót követi, fékez, gyorsít, ha kell. Ez már kvázi önvezető autó. Ha pedig lemegy a nap, a dinamikus LED mátrix fényszórók automatikusan adnak nekünk nappali világosságot. Sosem vakítják el a szembejövőket, mégis mindig látjuk az út szélét, a táblákat, a kanyart…

Keret nélküi ablak

Végeredmény
A tesztautóval töltött időben a VW Arteon családi „kupéként” bizonyított. Valódi ötajtós, ötszemélyes utazóautó, ami emellett divatdiktáló formával
és teljesítménnyel érkezett hozzánk. Létezik kisebb teljesítményű (150 LE) dízelmotorral és nemsokára benzinesekkel is rendelhető ismét (2.0 TSI, 2021. januártól). Elegance és R-Line felszereltséggel kapható, melyek mindegyike bőséges extrát tartalmaz, de fokozható panoráma üvegtetővel, Harman Kardon hifirendszerrel, illetve sok-sok apró, és hasznos extrával. Az árak 13,3 milliótól indulnak. Egy automata, összkerekes dízel 200 lóerővel 15 millió körül konfigurálható. Ez az ár nagyjából 1 millióval több egy Passat listaáránál. Ennyi felárét viszont exkluzív megjelenést, praktikusabb és szép hátsót, valamint olyan sportkupés részleteket kapunk, mint keret nélküli ablakok. És mostantól elérhető a Shooting Break kombi változat is. Hova lehet még ezt fokozni?

Hangulatfényekkel
Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt | #Újautó |