Horváth Péter a Révai Miklós Gimnázium igazgatója és Nemzeti Pedagógus Kar újra megválasztott elnöke szerint furcsa és különleges tanév zárult, amely remélhetőleg nem fog megismétlődni. Nagy felelősség hárult a pedagógusokra és szülőkre egyaránt, mert az online oktatással nem lehetett teljes mértékben pótolni a jelenléti oktatást.
A legtöbb általános és középiskolában már csak a tanévzáró ünnepség és bizonyítványosztás van hátra. A tanároknak, diákoknak és a szülőknek sem volt könnyű dolguk a koronavírus járvány miatt.
„Reméljük, hogy ilyen formában nem megismétlődő év lesz, bár sokkal jobban felkészültek a pedagógusok és tanulók is erre a fajta munkára. Az nagyon jó, hogy az általános iskolákban, az alsó tagozatosoknak kevés maradt ki a jelenléti oktatásból. Hiszen azokat az alapvető dolgokat, amiket meg kell tanulni ezeken az évfolyamokon: írás, olvasás, számolás nagyon nehéz lenne ennek a korosztálynak önálló munkával elsajátítani.” – nyilatkozta Horváth Péter.
A Nemzeti Pedagógus Kar elnök hozzátette, az iskolai közösségi élet semmivel nem pótolható, így sajnos sok élményből maradtak ki azok a tanulók, akik idén kezdték el a középiskolát:
„A középiskolásoknál a legnagyobb problémát az okozhatta, hogy a kilencedikbe érkező diákok, alig két hónap után otthon maradtak, nem alakultak ki azok a közösségi élmények, hogy megismerjék az iskolát, a követelményeket, a pedagógusokat és az osztálytársakat.”
Horváth Pétert, a napokban ismét megválasztották a Nemzeti Pedagógus Kar elnökének, és azt is elmondta, hogy a pandémia sok olyan problémát elfedett, amire megoldást kell találni, ugyanis egyre kevesebb a tanár, mert nem elég vonzó ez a hivatás.
„A pedagógusoknak az a fajta életpályamodell, ami 2013-ban egy nagyon pozitív üzenetet hordozott, az sajnos megakadt, azok a bérek, amelyek ma egy kezdő pedagógus számára elérhetőek, nem teszik vonzóvá a szakmát. Egyértelmű, hogy ebben az irányban lépéseket kell tenni, különben 2-3 éven belül nagy gondot okoz a tanárhiány.”
A Nemzeti Pedagógus Karnak már vannak olyan javaslatai a kormány „asztalán”, amik segíthetnek visszaállítani a pedagógus pálya presztízsét.