Az utóbbi hetekben a győri parkolási rend kritikáját fogalmazta meg kampánytémaként a Borkai Zsolt korábbi polgármester vezetésével létrehozott egyesület. Aláírásgyűjtésbe kezdtek a parkolódíjak és a parkolózónák változtatása miatt. Borkai ígérget, háborog és kritizál, ami ellenzéki politikusként természetesnek tűnhet, de a tisztánlátás érdekében célszerű kicsit részletesebben megvizsgálni a tényeket.
Győrben 1996-tól kezdődött meg a fizetőparkoló-hálózat kiépítése. Ekkor a belvárosban 80 forintért, a külsőbb III. övezetben 40 forintért lehetett parkolni óránként.
Borkai Zsolt polgármestersége idején indult el az addig csak jelképes parkolási díjak jelentős, akkori árakon durva megemelése és a parkolózónák fokozatos, a belvároson kívüli egyéb városrészekre történő kiterjesztése. A folyamatos áremelés csúcspontját 2011-ben érte el, amikor a legdrágább parkolás 400 forint/óra lett. Tizenhárom évvel ezelőtt ez a 400 forint rendkívül magas árnak számított. Ha az inflációt figyelembe vesszük, akkor egy kalkulátor segítségével könnyen kiszámítható, hogy ez mai áron 712 forintnak felel meg. Mindez reálértékében jelentősen magasabb, mint a 2022-ben megállapított legmagasabb óradíj, amely 520 forint, ez országos kitekintésben sem kiemelkedő.
A parkolás mindig fontos és kényes téma volt, és talán lesz is Győr városában, hiszen jelentősen megnövekedett a városban az autók száma. Hiába épült az utóbbi négy évben három parkolóház, és csaknem ezer új parkoló, ma is gondot okoz még a parkolás. Nem csoda hát, hogy a dr. Dézsi Csaba András polgármester által meghirdetett további parkolóházak és parkolóhelyek építésére javasolt programot a felmérések alapján a győriek jelentős mértékben támogatják.
Különösen népszerű a Győrben élők körében a Szívügyünk Győr bérlet, amivel a munkahely közelében tudnak parkolni, a győri lakosok pedig havi ezer forintért tudnak bérletet váltani maguknak. Ennyi pénzért Borkai polgármester úr idejében két és fél órát parkolhattak Győrben azokon a helyeken, ahol már fizetős zóna volt.
A parkolási fizetőzónák folyamatosan bővültek: 2012-ben Újváros, Sziget, Révfalu és Nádorváros egyes részei kerültek bevonásra a fizetőparkoló- hálózatba, ami már akkoriban is az ott lakó lakosok többségének kérésére történt. Ennek oka a vidékről Győrbe érkező munkavállalók és egyéb okból autóval a városba érkezők azon szokása volt, hogy általában a fizetős parkolózónán kívül parkoltak le autóikkal és onnan mentek tovább a munkába. Ennek következtében a helyben lakók nem tudtak megállni a lakóhelyük közelében és aláírást gyűjtöttek a parkolózónák kibővítését kérve.
Tehát az utóbbi időben is a fizetőparkoló-zónák bővítése a győri lakosok többségének a kérésének megfelelően történt. Az utóbbi négy évben pedig bevezetésre kerültek azok a kedvezményes parkolóbérletek, amik jelképes összegért lehetővé teszik az állandó győri lakosok részére a kedvezményes parkolást. Mindezek alapján érthető, hogy a győri emberek jelentős többsége egyetért a jelenlegi parkolási szisztémával. A Borkai-féle egyesület kampánya a parkolódíjak csökkentését javasolva egy könnyen átlátható politikai blöff, hiszen a korábbi polgármester jelenleg mást mond, mint amit egy évtizeden át cselekedett.