Az idén több jelentős útfejlesztés is elindul, mintegy 3,6 milliárd forint értékben. Emellett a Győri Útkezelő Szervezet az úthálózat biztonságos üzemeltetésére és újabb nagyfejlesztések előkészítésére helyezi a hangsúlyt.
„A pályázati lehetőségek kihasználásával olyan útfejlesztések történnek az idén, mint a Reptéri út II. üteme (656 millió), a Kunszigeti út felújítása (407 millió), a Lajta u. – 821. csomópont átalakítása (216 millió), a Szigethy Attila út – Ipar út felújítása (742 millió). A Tatai út – 81. sz. csomópont felújítása 1,2 milliárd, a Zöld utca felújítása 276 millió forintos beruházás. TOP-os forrásból a kerékpárút-hálózat is bővül összesen 551 milliós értékben többek között a Reptéri úton és a Kunszigeti úton. – sorolta Szeles Szabolcs.
Az alpolgármester kifejtette, a járványhelyzet miatt az idei egy speciális év, amely jelentősen érinti a költségvetést is, így a Győri Útkezelő Szervezetnek is szerényebbek a lehetőségei. A 3,2 milliárd forintos büdzséjükben a legnagyobb hangsúlyt a győri úthálózat biztonságos üzemeltetése kapja. A másik kiemelt szempont, hogy ha állami, vagy Európai Uniós (TOP plusz) pályázati forrás lehívására lehetőség nyílik, akkor a kész terveket mihamarabb meg lehessen valósítani. Emiatt az idei évben az előkészítő, tervezési munka kap hangsúlyt.
Az önkormányzatnak 829 km hosszú az úthálózata, amelynek üzemeltetését az Útkezelő Szervezet végzi. Ebből a belterületi utak hossza 483 km, míg a kerékpárutaké 160 km, a járdáké pedig 600 km. Összesen 31 híd és aluljáró is az intézmény kezelésébe tartozik.
Prédl Antal az útkezelő szervezet vezetője elmondta, ezen utak fenntartására, javítására és a csapadékvíz elvezetés karbantartására az idén 1,3 milliárd forint jut. A jelzőlámpák, beléptető rendszerek működtetése, jelzőtáblák és burkolati jelek felújítása, zajvédőfalak karbantartása összesen 500 millió forintot jelent, míg a város közvilágításának működtetéséhez szükséges áramdíj szintén közel 500 millió forint. A közvilágítás és díszvilágítási eszközök üzemeltetésére 400 milliót terveznek fordítani.
Mintegy 200 millió forint értékben végeznek felújításokat többek között Sáráson, ahol a Csipkerózsa és Csillagfürt utcáknak a Szitásdomb és Kamilla utcák közötti szakaszát építik meg az év első felében, ahol az útépítés a közműcsere után kezdődik. Az Amadé utcában és a Vécsey utcában is járdafelújítás történik.
Az intézményvezető külön megemlítette a Bárka utca zajvédelmi kérdését. Mint mondta, sok éven át rengeteg panasz érkezett a zaj miatt, ezért tavaly elkészítették egy zajvédőfal tervét, amelyet szeptemberben bemutattak a lakóknak. A helyszíni pozitív visszajelzés után az online térben egyre többen tiltakoztak ellene. Megépítését ezért egyelőre felfüggesztették, viszont dr. Dézsi Csaba András polgármester segítségével egy fix traffipax elhelyezését kezdeményezték a belügyminiszternél, mert a sebességhatárok betartása a közlekedési zaj csökkentését is eredményezi.
Prédl Antal a már említett tervezési feladatokra is kitért, amelyek között szerepel a Pápai út melletti kerékpárút, a Koupio park parkolólemez építése, a 821-es számú főút – Kálvária út jelzőlámpás körforgalom.
Szintén tervezés alatt áll a jelzőlámpák korszerű irányításának fejlesztése, a lakóutcák csapadékvíz elvezető rendszereinek kiépítése Szabadhegyen és Kisbácsán. Emellett folyamatban van számos lakóutca-felújítás tervezése rangsor szerint, kisebb parkolóhely bővítések lakótelepeken, alternatív csapadékvíz gyűjtő és szikkasztó rendszer tervezése Szabadhegyen, a belvárosi parkolásirányítási rendszer kibővítése, valamint a belvárosi parkolóhelyek bővítésének tervezése több helyszínen.
Televíziós szerkesztő: Zombai-Kovács Ákos