Megtartotta évértékelőjét az Audi Hungaria Zrt. A vállalat a koronavírus-és a félvezetőhiány okozta kihívások ellenére stabil eredménnyel zárta a 2021-es üzleti évet.
Az évértékelőn elsőként Alfons Dintner, a Audi Hungária igazgatóságának elnöke szólalt fel. A vezető az ukrán-orosz háborúról beszélt, ami miatt az egész Volkswagen konszern aggódik. “Mi is együttérzünk és a vállalat részéről mindent meg is teszünk azért, hogy a háborús események ne befolyásolják a céget.” -mondta el Alfons Dintner, aki hozzátette az ügyfelek ellátását továbbra is tudják biztosítani, bár a motorgyártás területén volt némi probléma, de egyelőre sikerült megoldani. Rövid távon várhatók változások, de bíznak abban, hogy hamarosan megoldódik a helyzet, a nyugtalan időkben pedig nagyra becsülik a stabilitást.
Az igazgatósági elnök kiemelte, hogy 2021-ben a termelést magas szinten tudták tartani, az Audi Hungaria pedig világpiaci helyzetét meg tudta erősíteni. A jelenlegi kompetencia túlmutat az autó-és a motorgyártáson.”
A koronavírus és félvezetőhiány okozta helyzetben mi a lehetőséget láttuk meg és tovább erősítettük üzleti területeinket. A gyártás mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk a műszaki fejlesztés, a pénzügy, IT és a beszerzés területén nyújtott kompetenciaalapú szolgáltatásainkra, melyet az egész Volkswagen Konszern számára kínálunk.” – tette hozzá Alfons Dintner, aki arról is beszélt, hogy az olyan innovációk mint a robotizáció és az automatizáció is jól működnek a gyáron belül. Győr, a konszern legnagyobb motorgyára, ahol a belső égésű és az elektromos motorok iránt is nagy a kereslet. A szerszámgyár is bővül, így a jövőben még több karosszériaelem készülhet majd Győrben a Volkswagen és Audi Konszern exkluzív-és sport modelljei számára. 2021-ben 34 ezer készletnyi alkatrész készült, tehát 30%-kal nőtt a gyártási mérték is.
A vállalat számára a fenntarthatóság kérdése is nagyon fontos. 2020 óta szén-dioxid semleges a cég, Európa legnagyobb napelemparkjával rendelkezik, fontos számukra a biodiverzitás, továbbá elindult az alumínium zárt körforgása is, amellyel jelentős mennyiségű nyersanyagot takarítanak meg.
Emellett a cég jelenleg és a továbbiakban is támogatja a Győri Audi ETO KC-t és a Győri Balettet is.
Németh Kinga, az Audi Hungaria személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tagja a beszámolón elmondta, hogy tavaly egy három éves bérmegállapodást sikerült kötni, ennek eredményeként 2021-ben 36%-kal nőtt a dolgozók fizetése, ebben az évben pedig 58 ezer Forinttal. Idén ismét prémiumot kapnak a dolgozók, mely a fizetésük 1,4 szerese, ez a márciusi bérükkel együtt érkezik majd a számlájukra.
A területen cél többek között a kompetencia tudatos fejlesztése, a továbbképzési lehetőségek biztosítása, egyetemmel és a tudománnyal kapcsolatos együtt haladás és közös munka. “ A fejlődés csak együtt lehetséges”– hangsúlyozta a vezető, aki arról is beszélt, hogy kiemelt terület a jövő generációjának formálása és fejlesztése.
A vállalat tavaly év végén 11983 munkatársat foglalkoztatott.
Az Audi Hungária lett a magyar járműipar legvonzóbb vállalata, akik a bajban sem hagyják magukra az embereket. A háborús menekülteket a segélyszervezeteken keresztül az elmúlt időszakban 100 millió Forinttal támogatták.
“Az Audi Hungária az ország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, 78 magyar beszállítóval” – fogalmazott dr. Patrick Heineke, az Audi Hungaria pénzügy, IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja. A vezető azt is elmondta, hogy a vállalat a 30 év alatt 12 milliárd Eurót fektetett a jövőjébe, a gazdaságossága pedig a Volkswagen Konszern szempontjából is kiemelkedő. A félvezető hiányt is stabilizálni tudták, emellett több műszaki fejlesztés is meg fog valósulni.
Végül Alfons Dintner a 2022-es tervekről beszélt: a vállalat továbbra is gyártja majd az elektromos hajtásokat az Audi e-tron számára és sikerrel bevezette a Q3 plug-in hibrid modelljeit a világ piacaira. Az Audi Hungaria szintet lép, bővíti az ügyfélkört még nagyobb hangsúlyt kap az, hogy a hozzáadott érték Győrből jöjjön a világra. “Az új célkitűzés azaz a “Next level” alapul szolgál, de csakis együtt érhető el.” -hangsúlyozta az igazgatóság elnöke.
A sajtótájékoztató a kérdésekkel zárult. Itt szó esett arról, hogy 80 beszállító dolgozik a háborús területen, a motorok kábelkötegeit szerzik be innen.
Egyelőre megoldott az ellátás, de ha a háború elhúzódik változtatásokra lehet szükség. Az Audi Hungária jelenleg semmit sem szállít Oroszországba, minden kivitelt leállítottak.
Eddig a háború miatt a motorgyártáson 1-2 műszakot kellett lemondani, de nincs olyan partner, akit ne tudnának kiszolgálni, a továbbiakban is mindent megtesznek, hogy az esetleges károkat minimalizálják. Arról is kérdezték a vezetőket, mikorra lehet többségben az E-motorok gyártása, ez az évtized vége felé következhet majd be. A vállalat nyeresége 2021-ben 332 millió Euró volt. Az árbevétel pedig 8 milliárd Euró, ezt szintén válaszként adták az igazgatóság tagjai, ahogy azt is, hogy más típusú autók például Seatok gyártása is elképzelhető a jövőben, Győrben, de erről még zajlanak a tárgyalások.
Azt a kérdést is rövidre zárták marad e a vezetőség élén Alfons Dintner, a válasz igen továbbra is ő vezeti az Audi Hungariát.
Galéria: Marcali Gábor
TV-s szerkesztő: Németh Boglárka