Mozgalmas, sikeres, és „felvillanyozó” volt a tavalyi esztendő – hangzott el az Audi Hungaria éves sajtótájékoztatóján, ahol az idei év terveit is fölvázolták a társaság vezetői.
Győr ipara szempontjából kiemelkedően fontos az Audi eredménye, hiszen csaknem 12 ezer embernek adnak közvetlenül munkát, s a külső szolgáltatókkal együtt 50 ezer embert érint a gyár sikere. Magyarország árukivitelének nyolc százaléka itt, Győrött készül, a 700 focipálya méretű területen.
Az Audi tavaly 8 milliárd 436 millió árbevételt ért el. Az összberuházás értéke a kezdetektől, 1993-tól 12 milliárd 172 millió euró. Adózott tavalyi eredménye a külső tényezők – háború, félvezetőhiány, energiaár-emelkedés, sokkal drágább alapanyagok – hatására csökkent, 343 millió euró. A munkatársak a tavalyi eredményük után 2,6 havi prémiumot kapnak. – ismertette az adatokat Alfons Dintner, az igazgatóság elnöke.
A világ legnagyobb motorgyárban 1 millió 677 ezer 545 motor készült – köztük 300 ezer elektromos -, a gyártócsarnokból 171 ezer 134 autó gördült ki.
A jövőről szólva elhangzott: a következő öt évben tovább fejlesztik a belső égésű motorokat – a legutolsó motor lesz a legjobb, vélte az ügyvezető -, miközben fokozatosan növelik az elektronikus motorok gyártását is. 2029 után az Audi AG új márkáit mind villanymotorok hajtják.
Az elektromos motorok következő generációjának, a Prémium Platform Electricnek, és a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció alapján gyártott MEBeconak az előkészületei is megkezdődtek. Készülnek a Cupra Terramar modell gyártására, 2024-től már sorozatban készül Győrben ez az autó.
Az Audi foglalkozik vezérlő egységek kutatásával, a digitalizációval, és az autók rádióhullámú programozásának lehetőségével, fejlesztésével is.
Új vállalkozást is alapított az Audi Hungaria: az AHEAD Kft kompetenciaalapú szolgáltatásokat, beszerzéseket kínál a cégcsoport tagjainak.
Megkérdeztük a z Audi Hungaria vezetőit, hány magyar beszállítójuk van, s milyen területen lehetne növelni a számukat. Jelenleg 70 magyar beszállító dolgozik az Audinak, hangzott el a válasz. Folyamatosan keresik az újakat, s szakmai segítséget is nyújtanak nekik. Az Audi munkát ad azoknak a kisebb, szociális szempontból is fontos kisvállalatoknak is, amelyek a feltételeknek megfelelnek. Nekünk is előnyös, minél több magyar céget bekapcsolni az értékteremtő láncolatba, mondták.
Természetesen a legtöbb újságírói kérdés arra vonatkozott, épül-e akkumulátorgyár Győrszentivánon.
Az Audi nem akar akkumulátor cellákat gyártó üzemet építeni – jelentette ki Alfons Dintner, az igazgatóság elnöke. Azt is elmondta: Az Audikba kerülő akkumulátorok beszerzéséről a Volkswagen konszern gondoskodik. A Volkswagen konszern valóban fölvetette, hogy négy ország – köztük Magyarország – közül az egyikben érdemes volna telephelyet kijelölni erre a célra.
Azzal az elképzeléssel, hogy jelöljenek ki megfelelő ipari helyszínt, én is egyetértek – hangsúlyozta az ügyvezető. Döntés azonban nem született, annyit tudunk, hogy a következő ilyen gyár Kanadában létesül. Hogy ezt követően milyen elképzelés érvényesül, azt nem tudom, közölte Dintner.
A Volkswagen brüsszeli gyárába egyébként Gödről szállítják a Samsung által gyártott akkumulátorokat.
Elhangzott az is, hogy a tervek szerint március 31-ig befejezik a bértárgyalásokat a szakszervezettel.
Galéria: O. Jakócs Péter